تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک ایرانی برای آذربایجان سهمیه المپیک گرفت!
دو تکواندوکار ایرانی در رقابت های کسب سهمیه منطقه اروپا به سهمیه المپیک رسیدند.
دو تکواندوکار ایرانی در رقابت های کسب سهمیه منطقه اروپا به سهمیه المپیک رسیدند.

رقابت های کسب سهمیه تکواندوی منطقه ی اروپا در دو روز(26 و27 دی ماه) به میزبانی شهر استانبول ترکیه برگزار شد. در این رقابت ها دو تکواندو کار ایرانی توانستند به سهمیه المپیک برسند.

میلاد بیگی ملی پوش سابق تکواندوی ایران که به همراه تیم ملی آذربایجان در رقابت ها حضور داشت با کسب نشان طلای 80- کیلوگرم قاره ی سبز جواز حضور در المپیک ریودوژانیرو را بدست آورد. در این وزن مهدی خدابخشی برای ایران سهمیه کسب کرده است.

بیگی در مبارزه اول خود 16 بر صفر به برتری رسید. او در مبارزه دوم خود نیز 11 بر بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. بیگی در این مرحله با شکست یونس ساری از ترکیه با نتیجه 10 بر یک توانست به فینال برسد تا سهمیه المپیک ریو را کسب کند. وی در فینال نیز 14 بر دو به برتری رسید تا نشان طلای رقابت ها را از آن خود کند. تیم ملی تکواندوی آذربایجان با هدایت رضا مهماندوست پیش از این، یک سهمیه از طریق رنکینگ توسط رادیک عیسی اف بدست آورده بود.

پیش از این سامان طهماسبی در وزن 85 کیلوگرم و صباح شریعتی در وزن 130 کیلوگرم، برای تیم کشتی آذربایجان سهمیه المپیک ریو را بدست آورده اند وبیگی سومین ورزشکار ایرانیست که در المپیک 2016 به همراه تیم ملی آذربایجان حضور خواهد داشت.

در رقابت های کسب سهمیه اروپا دیگر تکواندو کار ایرانی نیز در بخش زنان به سهمیه رسید. راحله آسمانی که با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات حضور داشت در وزن 57- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و جواز حضور در المپیک را کسب کرد. در این وزن کیمیا علیزاده برای کسب سهمیه برای ایران تلاش خواهد کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) سه ورزشکار را از بین هزاران پناهنده منتخب کرده که با پرچم این کمیته برای کسب سهمیه تلاش کنند که یکی از آنها راحله آسمانیست. تکواندو‌کار پیشین تیم ملی ایران، در حال حاضر ساکن بلژیک است.

ایران که در بخش زنان از طریق سیستم رنکینگ به سهمیه نرسیده با دو ملی پوش (علیزاده و خدابنده) آماده ی حضور در رقابتهای کسب سهمیه ی منطقه آسیا می شود. این رقابت ها به میزبانی فیلیپین برگزار می شود.

مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره ای که با برگزاری مبارزات تکواندوکاران قاره اروپا آغاز شد، اردیبهشت ماه سال 95 با رقابت های هوگوپوشان قاره آسیا به پایان می‌رسد. در این مسابقات که در چهار وزن المپیکی زنان و مردان برگزار می شود، در مجموع 72 تکواندوکار جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو 2016 را بدست خواهند آورد. یعنی دارندگان مدال طلا و نقره قاره های آسیا، اروپا، افریقا و امریکا و دارندگان مدال طلای قاره استرالیا می‌توانند خود را به آوردگاه المپیک 2016 برسانند که هر کشور از طریق این رقابت‌ها تنها مجاز به کسب دو سهمیه در گروه مردان و دو سهمیه در گروه زنان است.

کشورهایی که از طریق رنکینگ سیستم موفق به کسب دو سهمیه شده‌اند، نمی توانند در این مسابقات نماینده ‌ای را داشته باشند و کشورهایی که یک سهمیه از طریق رنکینگ گرفتند می توان شانس خود را برای کسب یک سهمیه دیگر امتحان کنند. با توجه به اینکه تیم تکواندوی مردان ایران به سه سهمیه رسیده است نمی تواند در رقابت های کسب سهمیه قاره ی آسیا نماینده داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار