تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۰۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان ذرتکار دزفولی پیگیر مطالبات خود می باشند
کشاورزان ذرتکار دزفولی که محصول خود را در بورس عرضه کرده و به فروش رسانده اند پرداخت سهم دولت را خواستار شدند
کشاورزان ذرتکار دزفولی که محصول خود را در بورس عرضه کرده و به فروش رسانده اند پرداخت سهم دولت را خواستار شدند.

در کشت تابستانه امسال دزفول 22 هزار و 400 هکتار از اراضی زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای رفت که حدود چهار هزار هکتار آن بصورت علوفه ای برداشت شد.

محصول ذرت دانه ای در سال زراعی جاری با همکاری سازمان بورس کالای ایران خریداری و از طریق عرضه در بورس به فروش رسید که این طرح برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در دزفول اجرا شد.

یکی از کشاورزان که محصول ذرت 25 هکتار مزرعه ذرت خود را در بورس عرضه کرده است روز چهارشنبه به ایرنا گفت:محصول ذرت امسال با نرخ تضمینی 9 هزار و 600 ریال برای هر کیلوگرم از سوی دولت قیمت گذاری شد که در بورس بین شش هزارو 200 تا ششهزار و 500 هزار ریال عرضه شد و قرار بود مابه التفاوت این قیمت از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شود.

محمدرضا زارع با اشاره به پرداخت به موقع قیمت از سوی سازمان بورس اظهار کرد:سهم دولت بابت مابه التفاوت قیمت فروش با گذشت بیش از دو ماه هنوز پرداخت نشده است.

این کشاورز ذرتکار دزفولی خواستار پرداخت مطالبه ذرتکاران از سوی دولت شد و گفت: کشاورزان بسیاری با این مشکل مواجه هستند و خواهان پرداخت مطالبات خود می باشند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:ذرت تولیدی امسال از طریق سازمان بورس و اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان از کشاورزان خریداری شد که بخشی از وجه مورد نظر از طریق بورس پرداخت شد اما پرداخت سهم دولت هنوز محقق نشده است.

علی کرمی با اشاره به اینکه زمان مشخصی برای پرداخت مطالبه ذرتکاران توسط دولت تعیین نشده است گفت:به ازای هر کیلوگرم ذرت ،بین سه هزار و 500 تا سه هزار و 600 ریال باید از سوی دولت به کشاورزان ذرتکار پرداخت شود.

معاون جهاد کشاورزی دزفول میزان ذرت خریداری شده بورس از کشاورزان دزفولی را حدود 70 هزار تن دانست و گفت:کلیه ذرت تولیدی شهرستان دزفول از طریق بورس بفروش رسید .

کرمی اظهار کرد:موضوع تامین اعتبار جهت پرداخت مطالبه ذرتکاران از طریق مسوولان کشوری در دست پیگیری است و به محض تامین اعتبار ،مطالبات کشاورزان پرداخت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار