تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر خبر داد:
صدور «کاراکات» برای بازنشستگان خرمشهر
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکات) برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکات) برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

غلامعباس بهرامی از صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان برای بازنشستگان  تامین اجتماعی خبر داد و گفت: دستورالعملی در مورد صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان با نام مختصر «کاراکات» ابلاغ شده است که قرار است این کارت در مرحله نخست به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق گیرد.

وی، این کارت را همچون وامی کوچک قلمداد و تصریح کرد: کاراکات، کارت خرید اعتباری و ابزاری مالی همچون تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که دارندگان این کارت می توانند به وسیله آن از تعاونی های سراسر کشور، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان مایحتاج خود را تهیه کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر بیان کرد: این کارت به صورت یک وام محسوب می شود. چهار برابر دریافتی یک ماه کارگر اعتبار دارد و دوره بازپرداخت آن یک ساله و با بهره ۱۲ درصدی است.

بهرامی با بیان اینکه با استفاده از این کارت می توان نوسانات خرید را برای فرد کاهش داد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی، افراد قادر به رفع نیاز خود می شوند، افزود: در این طرح تلاش بر این بوده است که افراد بدون ارائه ضمانت نامه های بانکی همچون سفته، از این ابزار مالی بهره مند شوند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر هزینه ثبت نام برای دریافت کاراکات را دو هزار تومان اعلام و در ادامه به فرآیند صدور کارت اشاره و اظهار کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی که شمار آنها بالغ بر دو میلیون نفر است می توانند با ارسال کدملی خود به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۲۲ و یا ثبت نام در سامانه رفاه به آدرس اینترنتی Www.samanehrefah.ir  برای دریافت کاراکت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت ارسال کدملی از طریق پیامک، شخص باید به شعبه ای که مستمری خود را دریافت می کند برای تحویل کاراکات مراجعه کند اما در صورت ثبت نام در سامانه می توانند شعبه خود را به دلخواه انتخاب کنند.

بهرامی در پایان تاکید کرد: مجری این طرح سازمان تامن اجتماعی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار