تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 50 درصدی عوارض مشاغل پردرآمد در اهواز
عضو شورای شهر اهواز از افزایش 50 درصدی عوارض مشاغل پر ‌‌‌‌درآمد و افزایش 20 درصدی عوارض مشاغل متوسط و کم ‌درآمد در اهواز خبر داد
عضو شورای شهر اهواز از افزایش 50 درصدی عوارض مشاغل پر ‌‌‌‌درآمد و افزایش 20 درصدی عوارض مشاغل متوسط و کم ‌درآمد در اهواز خبر داد.

حسین حیدری درباره جزئیات لایحه عوارض سطوح غیرمجاز یا تغییر کاربری موقت، اظهار کرد: در سطح شهر اماکنی وجود دارد که از این اماکن استفاده غیرکاربری می‌شود؛ از جمله در خیابان‌های اصلی منطقه 24متری و خیابان پهلوان در منطقه کیان‌پارس که از آپارتمان‌های مسکونی استفاده تجاری و اداری و غیرکاربری می‌شود.

وی افزود: در این شرایط، درخواست افزایش چندبرابری عوارض سطوح یا تغییر کاربری که مصوب سال 84 است، بعد از 10 سال از سوی شهرداری در قالب یک لایحه مطرح شده است.

حیدری عنوان کرد: شورای شهر اهواز با بررسی و شناسایی حدود 10 شغل پردرآمد از جمله بانک‌ها، طلافروشی‌ها، مبل فروشی‌ها و رستوران‌ها، در خصوص افزایش 50 درصدی عوارض این مشاغل نسبت به سال 84 اقدام کرده است.

وی ادامه داد: عوارض برخی مشاغل متوسط ‌و کم‌‌درآمد از جمله خیاطی‌ها، آرایشگاه‌ها، حلیم و آش فروشی‌ها نیز 20 درصد فزایش یافته است که نسبت به عوارض 10 سال پیش رقم بالایی نیست.

این عضو شوای شهر اهواز اظهار کرد: با این وجود، استفاده از امکانات غیرکاربری تاکنون به نفع شهروندان و همچنین شهرداری بوده است به این صورت که شهروندان با مجوز شهرداری از امکان غیرکاربری امرار معاش می‌کنند و شهرداری نیز از آن‌ها عوارض دریافت می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار