تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش پیاده روی خانوادگی در اهواز برگزار شد
خوزنیوز: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح روز جمعه دوم بهمن ماه با همکاری مرکز بهداشت غرب اهواز و شهرداری منطقه دو این شهر برگزار گردید.

در این همایش خانوادگی که با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی برگزار شد، معاون بهداشتی دانشگاه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان، مدیران گروه های و کارکنان  معاونت بهداشتی، رییس و کارکنان مرکز بهداشت شهرستان باوی، کارکنان مرکز بهداشت غرب اهواز و شهرداری منطقه 2 و جمع زیادی از شهروندان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در همایش پیاده روی خانوادگی، مسیر جاده ساحلی از کتابخانه مرکزی تا پل طبیعت را پیمودند و سپس در محیطی آکنده از نشاط، صبحانه سالم سرو کردند.

دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این همایش با مقایسه بین تعداد بخشهای عفونی و  قلبی در بیمارستانهای کشور و استان خوزستان گفت: تا زمانی که سبک زندگی در جامعه  اصلاح نشود، با بحران کمبود تخت بیمارستانی در بخشهای مراقبت ویژه قلب و ضریب اشغال بالای تختهای بیمارستانی مواجه خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با استمرار ترویج فرهنگ خودمراقبتی و جلب مشارکت عمومی، گامهای ارزشمندی در بهبود شیوه زندگی برداریم.

مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز ضمن تقدیر از مشارکت شهرداری منطقه 2 در برگزاری همایش پیاده روی، بر تقویت همکاری بین بخشی به عنوان یکی از برنامه های اصلی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت تاکید کرد و افزود: بهبود کیفیت زندگی شهروندان و تحقق توسعه پایدارکشور، در گرو اخلاص، ایثار، تلاش و تعهد کارگزاران نظام سلامت و همبستگی اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت فیزیکی و ترویج شیوه زندگی سالم پرداخت و گفت: شایعترین علت مرگ و میر  و مهمترین دلیل از کارافتادگی در کشور ، بیماریهاریهای قلبی عروقی است در حالیکه بیماری های قلبی عروقی (پس از سرطان ریه که با قطع مصرف سیگار قابل پیشگیری است) قابل پیشگیری ترین بیماری غیرقابل انتقال به شمار می رود.

شایان ذکر است که در پایان مراسم به قید قرعه به 30نفر از شرکت کنندگان جوایزی شامل 2دستگاه دوچرخه و 28 دستگاه سنجش قند خون اهدا گردید.
:
:
:
آخرین اخبار