تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کارگروه مطالعات علاج‌یابی سد گتوند خبر داد:
دوشنبه، تصمیم‌گیری نهایی علاج‌یابی سد گتوند/محیط‌زیست موافق، جهاد کشاورزی مخالف
رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران و مجری پروژه مطالعات علاج‌یابی سد گتوند گفت: شورای عالی آب در جلسه روز دوشنبه، 5 بهمن‌ماه در خصوص انتخاب راهکار علاج سد گتوند، تصمیم‌ نهایی را خواهد گرفت
رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران و مجری پروژه مطالعات علاج‌یابی سد گتوند گفت: شورای عالی آب در جلسه روز دوشنبه، 5 بهمن‌ماه در خصوص انتخاب راهکار علاج سد گتوند، تصمیم‌ نهایی را خواهد گرفت.

دوشنبه، تصمیم‌گیری نهایی علاج‌یابی سد گتوند/محیط‌زیست موافق، جهاد کشاورزی مخالف

دکتر محمدعلی بنی‌هاشمی در حاشیه سمینار مهندسی رودخانه کارون که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر دولت پرونده مطالعات علاج‌یابی سد گتوند بسته شده و دستگاه نظارت مطالعات را تصویب کرده است اما شورای عالی آب هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

وی افزود: دستگاه نظارت در مطالعات علاج‌یابی سدگتوند، در سطح معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها ایجاد شده که پس از تصویب مطالعات و بر اساس آن، پیشنهادی به شورای عالی آب ارایه کرده بود اما این پیشنهاد در شورای عالی آب به دلیل عدم اجماع، پذیرفته نشد.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران با اشاره به نبود اجماع در شورای عالی آب در خصوص راهکارهای علاج‌یابی سد گتوند، تصریح کرد: آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور خواستار اجماع تمام دستگاه نظارت شدند و به صراحت قید کردند که مجددأ گزارشی ارایه و نظرات آن‌ها اخذ شود و همه صورت‌جلسه را امضا کنند.

بنی‌هاشمی ادامه داد: تا جایی‌که اطلاع دارم همه صورت‌جلسه را امضا کردند اما امضای نماینده وزارت جهاد کشاورزی همراه با این عنوان بود که "نتیجه‌گیری را قبول ندارم" و نماینده سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز صورت‌جلسه را بدون هیچ عنوانی امضا کرده است.

وی در خصوص چگونگی اجماع در خصوص راهکارهای علاج‌یابی سد گتوند گفت: سه نوع جمع‌بندی وجود دارد؛ جمع‌بندی نخست، جمع‌بندی دانشگاه تهران است. جمع‌بندی دیگر در سطح معاونان دستگاه‌ها ذی‌نفع است که نماینده خانم ابتکار این جمع‌بندی را تأیید کرده است و جمع‌بندی سوم، تصمیمی است که دولت و به معنای دیگر شورای عالی آب اتخاذ می‌کند.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران ادامه داد: اکنون سازمان حفاظت از محیط‌زیست، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت نیرو گزارش‌ها را امضا کرده‌اند اما وزارت جهاد کشاورزی بخشی از صورت‌جلسه را قبول ندارد. در جلسه 5 بهمن‌ماه تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی آب در خصوص علاج سد گتوند انجام و اعلام خواهد شد.

بنی‌هاشمی در مورد این‌که چرا تصمیم‌گیری در مورد علاج‌یابی سدگتوند با تأخیر انجام می‌شود، عنوان کرد: دولت تمایل دارد که تا حد امکان اجماع صورت گیرد اما ممکن است که اجماع در برخی موارد غیرممکن باشد و اکنون هم اجماعی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در گزارش مطالعات، برخی موارد به‌عنوان نیاز فوری ارایه شد؛ ما در دانشگاه تهران جز این‌که به نظر کارشناسی گروه احترام گذاشته شود، انتظار دیگری نداریم و هرچه زودتر علاج‌یابی شروع شود، بهتر است.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران گفت: ما دو راهکار نخست را پیشنهاد کردیم که برای مطالعات بعدی انتخاب شود، نظر دستگاه نظارت نیز چیزی شبیه به آن است و تفاوتی وجود ندارد.

وی در خصوص انتقادات و نظراتی که از سوی کارشناسان در نشست‌های تخصصی سمینار مهندسی رودخانه در اهواز مطرح شد، نیز گفت: برای تمام موارد مطرح‌شده پاسخ داریم.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران پیش از این در نشستی در دانشگاه شهید چمران در خصوص پنج راهکار کارگروه علاج‌یابی سد گتوند گفته بود: مدیریت مخزن به‌اضافه خط انتقال نزدیک سد به‌عنوان راهکار با اولویت اول و با امتیاز 100 درصد در مطالعات علاج‌یابی سد گتوند و راهکار دوم مدیریت مخزن به‌تنهایی است که 99 درصد امتیاز دارد؛ راهکار سوم انتقال به خلیج‌فارس با 83 درصد امتیاز و راهکار چهارم نیز انحراف رودخانه، مدیریت مخزن و خط انتقال است که 81 درصد امتیاز دارد. همچنین راهکار پنجم شستشوی سریع به‌اضافه مدیریت مخزن با 80 درصد امتیاز است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Finland
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
1
یعنی مسابقه طناب کشیه که از روی امتیازه؟
:
:
:
آخرین اخبار