تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی مزارع دیم دزفول را احیا کرد
از ابتدای کشت گندم دیم تاکنون وضعیت بارندگی در دزفول خوب بوده و اگر تا زمان برداشت محصول بارندگی به همین روال ادامه یابد پیش بینی می شود 17 هزار تن گندم از مزارع دیم دزفول برداشت شود
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول میزان بارندگی سال زراعی جاری در شمال خوزستان را خوب توصیف کرد و گفت:بارندگی مناسب موجب احیای مزارع دیم این شهرستان شده است.

علی کرمی سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان را 50هزار هکتار عنوان کرد و افزود:17 هزار هکتار از این سطح به صورت دیم کشت شده اند.

وی افزود:از ابتدای کشت گندم دیم تاکنون وضعیت بارندگی در شهرستان دزفول خوب بوده و اگر تا زمان برداشت محصول بارندگی به همین روال ادامه یابد و درجه حرارت نیز مناسب باشد پیش بینی می شود 17 هزار تن گندم از مزارع دیم دزفول برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول مناطق عمده کشت گندم دیم در شهرستان دزفول را بخش های سردشت و شهیون عنوان کرد وگفت:بذر گندم کشت شده در دزفول شامل رقم چمران،چمران 3، مهرگان ، بهرنگ و کریم می باشند.

17 هزار هکتار مزارع گندم دیم شهرستان دزفول در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی از بین رفت.

سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از سطح 90 هزار هکتار مزارع قابل کشت شهرستان دزفول برداشت می شود.

از مهرماه تاکنون بیش از 200 میلی متر بارندگی در دزفول ثبت شده است. متوسط بارندگی سالانه در شهرستان دزفول 300 میلی متر می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار