تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل گمرک آبادان خبر داد:
راه اندازی سامانه الکترونیک جامع در ۴ گمرک آبادان
مدیرکل گمرک آبادان از راه اندازی سامانه الکترونیک جامع امور گمرکی در چهار گمرک تابعه این اداره کل خبر داد
مدیرکل گمرک آبادان از راه اندازی سامانه الکترونیک جامع امور گمرکی در چهار گمرک تابعه این اداره کل خبر داد.

حمید احمدی با اشاره به اینکه در زمان حاضر اقدامات مربوط به نصب و راه اندازی این سامانه آغاز شده است، گفت: این سامانه به زودی در گمرکات چوئبده، اروندکنار، فرودگاه و سایت صنعتی آبادان نیز راه اندازی و فعال می شود.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل اظهار کالا  از ابتدا تا انتها به طور کامل از طریق این سامانه انجام می شود، افزود: با تجهیز گمرکات تابعه آبادان به این سامانه و اتصال آنها به شبکه اصلی و سراسری ضمن تسهیل در امور، از اتلاف وقت و صرف هزینه های فراوان جلوگیری و سبب بالا رفتن سرعت انجام کار، صحت و سلامت کار و عدم مراجعه حضوری افراد می شود.

مدیرکل گمرک آبادان از تکریم ارباب رجوع، سرعت بخشی و آسان سازی روند ترخیص کالا، کاهش خطای انسانی، کاهش تخلفات گمرکی و قاچاق کالا، شفاف سازی روند تجارت و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کالا به عنوان دیگر اهداف راه اندازی این سامانه نام برد.

احمدی با اشاره به الکترونیکی شدن رویه های گمرکی اظهار کرد: با انجام این کار امكان دسترسی اظهار كنندگان به سوابق ارزش اظهاری كالای خود نسبت به تنظيم اظهارنامه و پرداخت توام به صورت الكترونیک، سرعت انجام كار بدون لزوم مراجعه حضوری به گمرک تا حد زيادی افزايش می يابد.

وی تصریح کرد: با توجه به برقراری ارتباط سيستماتیک گمرک با انبارها و بنادر و اتوماسيون فرآيندهای اجرايی، موضوع امكان زمان سنجی انجام كار برای گمرک و به تبع آن خدمت گيرندگان فراهم می شود.

مدیرکل گمرک آبادان یادآور شد: با راه اندازی این سامانه در گمرکات تابعه آبادان و اتصال آن به شبکه سراسری و اصلی تمامی امور مربوط به رویه واردات کالا این گمرک به صورت الکترونیکی انجام می شود و موارد استعلام کالا نیز از طریق سایت پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه پیامکی گمرک صورت می گیرد.

احمدی با بیان اینکه پس از صدور پروانه سبز الکترونیکی، کد رهگیری به صاحب کالا داده می شود، تصریح کرد: با این اقدام نه تنها رسیدگی به پرونده های گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان امور گمرکی انجام شود، بلکه از جعل پروانه های کاغذی نیز جلوگیری می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار