تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابهامات فوت جوان آبادانی و پاسخ مسئولان
جوان ۲۰ ساله آبادانی زیر عمل بینی جان خود را از دست داد، هنوز دلیل اصلی این اتفاق مشخص نشده، ولی هفته پیش این عمل انجام شده ولی بیمار در اهواز فوت کرده و خانواده جان باخته ظاهرا از کادر پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی شکایت کرده اند
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص ابهامات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگذشت جوان آبادانی در بیمارستان شهید بهشتی این شهر، نحوه درمان و تشکیل کمیته ویژه در خصوص تحقیق درباره علل فوت و کالبدشکافی جسد متوفی توضیحاتی ارائه داد.

طی روزهای گذشته در فضای مجازی پیام هایی با عنوان «دوباره پزشکان آبادان افتخار آفریدند» منتشر شده و مطالبی در خصوص درگذشت جوان آبادانی در بیمارستان شهید بهشتی مورد انتشار قرار گرفت.

در این پیام ها که به صورت گسترده منتشر شده آمده است:جوان ۲۰ ساله آبادانی زیر عمل بینی جان خود را از دست داد، هنوز دلیل اصلی این اتفاق مشخص نشده، ولی هفته پیش این عمل انجام شده ولی بیمار در اهواز فوت کرده و خانواده جان باخته ظاهرا از کادر پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی شکایت کرده اند.

عبداله خوان زاده معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان روز دوشنبه در خصوص این اخبار گفت: بیماری به نام محمد تنگستانی 24 ساله به علت ناراحتی مجاری تنفسی فوقانی، نوزدهم دیماه سالجاری در بیمارستان شهید بهشتی بستری شده و بیستم دی‌ماه مورد عمل قرار گرفت و بنا به درخواست وی تیغه بینی متوفی نیز مورد عمل قرار گرفت.

وی افزود: در زمان بستری نیز مساعدتی در خصوص هزینه های بستری و عمل جراحی از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان به خانواده این بیمار انجام شد.

خوان زاده اظهار داشت: عمل با حضور پزشک متخصص جراحی فک و بینی و متخصص بیهوشی با موفقیت انجام شده و بیمار به اتاق احیاء ریکاوری منتقل شد که با تشخیص پزشک بیهوشی لوله بیهوشی از وی جدا و بیمار برای انتقال به بخش مهیا می شود.

وی گفت: در مدت زمانی 30 تا 45 دقیقه از خروج بیمار از اتاق عمل، بیمار دچار ایست تنفسی شد که مجددا بنا به تشخیص پزشک معالج و متخصص بیهوشی لوله تنفسی به بیمار وصل شده و به اتاق مراقبت های ویژه منتقل می شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان به معاینه و ویزیت پزشکان متخصص مغز و اعصاب، متخصص داخلی، فوق تخصص ریه از متوفی در زمان بستری در بیمارستان شهید بهشتی پس از عمل جراحی و در بخش مراقبت های ویژه اشاره کرد و ادامه داد: وقتی تلاش های پزشکی در آبادان موفق به احیای وی نشد، بنا به تشخیص پزشکان معالج تصمیم گرفته شد تا وی به اهواز منتقل شود که با هماهنگی صورت گرفته با هوانیروز، بیمار به بیمارستان شهید بقایی اهواز منتقل شد که تلاش پزشکان این بیمارستان نیز نتیجه نداد و در نهایت بیمار جان خود را از دست داد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بر اساس بررسی اولیه علت فوت این جوان واکنش غیر متعارف به داروی بیهوشی بوده است که با توجه به شکایت خانواده متوفی و احتمال کالبدشکافی نتیجه نهایی پس از بررسی از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود.

وی از تشکیل کمیته ویژه ای در دانشکده علوم پزشکی آبادان برای بررسی تمامی جوانب در خصوص فوت این جوان خبر داد و افزود: در بررسی اولیه تمامی داروهای استفاده شده در فرآیند درمان مورد بررسی قرار گرفت که هیچ مشکلی از نظر دارویی و تاریخ مصرف داروها وجود نداشت.

خوان زاده در پاشخ به خبرنگار در خصوص شکسته شدن دندان متوفی نیز گفت: شاید این حادثه هنگام وصل کردن مجدد لوله بیهوشی به وقوع پیوسته باشد که امکان ترمیم دندان نیز وجود دارد که نمی تواند در جریان درمان تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار در خصوص ادعای خانواده متوفی مبنی بر اجازه ندادن مسئولان بیمارستان شهید بهشتی آبادان به ویزیت پزشکان مختصص از خارج از شهرستان، افزود: بیش از 70 پزشک مختصص و فوق تخصص در دانشکده علوم پزشکی آبادان مشغول فعالیت هستند ولی در صورت درخواست خانواده هر یک از بیماران در خصوص مشاوره پزشکی و یا ویزیت پزشکان با تخصص بالا نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

دانشکده علوم پزشکی آبادان از سال 1390 بامحوریت آبادان و شهرستان های خرمشهر، شادگان، ماهشهر و هندیجان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر فعالیت خود را آغاز کرد ولی از شهریور سالجاری ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان های ماهشهر و هندیجان از این دانشکده جدا و به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز واگذار شد.

علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان چندی پیش از انعقاد قرارداد سه هزار و 600 میلیارد ریالی این دانشکده با سازمان منطقه آزاد اروند به منظور کیفیت بخشی خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان در شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد.

آبان‌ماه سالجاری 42 پزشک، 37 پزشک متخصص رادیولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، قلب اورژانس، عفونی و زنان، داخلی، جراحی، کودک بیهوشی، پاتولوژی، پوست، اعصاب داخلی، قلب و ارتوپدی و پنج فوق تخصص جراحی، ترمیمی، گوارش کودکان، بزرگسالان و روماتولوژی(مفاصل) فعالیت خود را در بیمارستان های شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز کردند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
کاشکی بگن دکترش کی بوده؟
:
:
:
آخرین اخبار