تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
روند جمع‌آوری قلیان‌ها در اهواز رضایت‌بخش نیست
هرچند اقداماتی برای جمع‌آوری قلیان‌ها در حال انجام است، با این حال روند جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح شهر اهواز رضایت‌بخش نیست
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هرچند اقداماتی برای جمع‌آوری قلیان‌ها در حال انجام است، با این حال روند جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح شهر اهواز رضایت‌بخش نیست.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در شهر اهواز اظهار کرد: طرحی تحت عنوان "خوزستان، استان عاری از دخانیات" از سوی کارگروه سلامت استان تصویب شد که مجموعه‌ای کامل از کارهای آموزشی، فرهنگ‌سازی و همچنین اقدامات قهری در زمینه جمع‌آوری قلیان است.

وی افزود: اکنون کارهای آموزشی از جمله آگاه‌سازی در زمینه ضررهای قلیان و تشویق به ترک قلیان با همکاری شهرداری منطقه 2 در پارک دولت شهر اهواز آغاز شده و در هفته‌های آینده تبلیغات محیطی بیشتری نیز انجام خواهد شد.

سلمان‌زاده عنوان کرد: روند اجرای طرح جمع‌آوری قلیان‌ها که از سوی نیروی انتظامی و شهرداری انجام می‌شود، رضایت بخش نیست و به همکاری نیروی انتظامی و شهرداری نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که مصرف دخانیات را در اماکن عمومی ممنوع کرده است؛ استعمال دخانیات در این اماکن جرم محسوب می‌شود. در صورت عمل به این ماده قانونی و اعمال همکاری‌های لازم از سوی شهرداری و نیروی انتظامی، روند کار جمع‌آوری قلیان‌ها تکمیل خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیشترین مکان‌هایی که همچنان در محدوده خود از قلیان استفاده می‌کنند، قهوه‌خانه‌های سنتی و پارک‌ها هستند، به ویژه استعمال دخانیات و قلیان در پارک‌ها به ظاهر عمومی شهر نیز آسیب می‌رساند.

سلمان زاده اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای تحت عنوان "شهروند سالم" میان مرکز بهداشت خوزستان و شهرداری اهواز در حال تصویب است که در صورت نهایی شدن این تفاهم‌نامه، تبلیغات محیطی با استفاده از بیلبوردها و تبلیغات تلویزیون‌های سطح شهر انجام خواهد شد.

وی گفت: مشکل طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در یک همکاری قوی و مفید میان مرکز بهداشت، شهرداری، نیروی انتظامی، مجموعه صنعت و معدن و تجارت و دادگستری، قابل حل است و با همکاری همه این دستگاه‌ها، طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح شهر اهواز سریع‌تر به هدف خواهد رسید.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
1
0
رضایت بخش نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افتضاحه
خجالت آور و شرم آوره
:
:
:
آخرین اخبار