تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه:
یک شهرستان بدون آمبولانس
یک مرکز اورژانس جاده ای در نزدیک حمیدیه قرار دارد که هم اکنون ناچار به استفاده از آمبولانس این مرکز هستیم، اما مرکز درمان و بستر حمیدیه فاقد آمبولانس است
فرماندار حمیدیه در غرب خوزستان با تاکید بر تقویت امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: این شهرستان حتی یک دستگاه آمبولانس هم ندارد.

جواد دغلاوی سه شنبه اظهار کرد: امکانات موجود بهداشتی درمانی در حد و شان مردم حمیدیه نیست و این بخش نیازمند تقویت است.

وی با اظهار گله مندی از کمبود امکانات درمانی در حمیدیه گفت: این شهرستان با حدود 47 هزار نفر جمعیت، دارای یک مرکز درمان و بستر است که نیاز به نیروی پزشک و امکانات بیشتر دارد.

رئیس شورای سلامت حمیدیه ادامه داد: این درخواست بارها در شورای سلامت خوزستان مطرح، و با دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز چندین نوبت برای اختصاص آمبولانس مکاتبه کردیم اما این دانشگاه جواب منفی داده است.

وی اضافه کرد: یک مرکز اورژانس جاده ای در نزدیک حمیدیه قرار دارد که هم اکنون ناچار به استفاده از آمبولانس این مرکز هستیم، اما مرکز درمان و بستر حمیدیه فاقد آمبولانس است.

به گفته وی، قرار است یک مرکز فوریت های پزشکی در این شهرستان، و رادیولوژی در مرکز درمان و بستر راه اندازی شود اما عملیات آن به کندی پیش می رود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان حمیدیه نیز نبود آمبولانس در این شهرستان را تایید کرد و گفت: این شهرستان به دلیل نداشتن آمبولانس، یا از آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی که در پنج کیلومتری است استفاده می کند، و یا از اهواز آمبولانس اعزام می شود.

سعید رجبی تاکید کرد: مرکز درمان و بستر حمیدیه تمام امکانات مورد نیاز برای فوریت های پزشکی و احیای قلبی و ریوی را دارد.

وی افزود: مراجعان این مرکز درمانی، پس از برطرف شدن خطر و فقط با تشخیص پزشک به بیمارستان ها اعزام می شوند.

رجبی اضافه کرد: آزمایشگاه این مرکز، با تامین تجهیزات مورد نیاز، به تازگی توسعه یافته، که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر فوت یک نفر به دلیل کمبود امکانات مرکز درمانی حمیدیه گفت: این خبر صحت ندارد و فرد مورد نظر در زمان مراجعه به این مرکز فوت کرده بود.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که یک بیمار بر اثر ایست قلبی به مرکز درمان و بستر حمیدیه مراجعه می کند اما به دلیل نبود امکانات و آمبولانس جان خود را از دست می دهد.

شهرستان حمیدیه بیمارستان ندارد و نزدیک ترین بیمارستان ها، به سوسنگرد و اهواز است که هر کدام حدود 60 کیلومتر با این شهرستان فاصله دارد.

به گفته شهروندان حمیدیه مرکز درمان و بستر این شهرستان ساختمانی چهار اتاقه است که با فقر شدید امکانات روبه روست و فقط می تواند درمان سرپایی انجام دهد.

شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان قرار دارد و در دی 91 از شهرستان اهواز منفک شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: حمیدیه
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
نگارنده برود مرکز را ببیند بهتر است تا از گفته ها خبر تهیه کند
:
:
:
آخرین اخبار