تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان عنوان کرد:
طلب ۴۸ میلیارد تومانی شهرداری آبادان از پالایشگاه
شهردار آبادان گفت: در زمان حاضر این شهرداری از وزارت نفت و پالایشگاه ۴۸ میلیارد تومان پول طلب دارد
شهردار آبادان گفت: در زمان حاضر این شهرداری از وزارت نفت و پالایشگاه ۴۸ میلیارد تومان پول طلب دارد.

محمود رضا شیرازی اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم به طور ماهانه از محل درآمدهای شهرداری بخشی از آن را بابت پرداخت حقوق، بیمه و اندکی نیز به پیمانکاران پرداخت کنیم اما باز هم در مواردی با مشکل مواجهیم. همچنین در تلاش برای انجام رایزنی ها با معاون اقتصادی برای چاره اندیشی در این خصوص هستیم.

شهردار آبادان بیان کرد: امسال ریالی از محل تملک دارایی های خوزستان به شهرداری آبادان تعلق نگرفت ضمن آنکه سازمان منطقه آزاد اروند به طور مستقیم با سازمانهای تابع ما قرارداد کاری منعقد می کند.

شیرازی تصریح کرد: به رغم تمامی مشکلات، کمبودها و سختی های ناشی از شرایط سخت اقتصادی کشورمان، در بخش های مختلف شهری کارهایی را به انجام رسانده ایم و در جاهایی نیز که کم کاری صورت گرفته از مردم عذرخواهی می کنیم.

موافقت شورا با عیدی ۷۰۰ هزار تومانی کارکنان

شهردار آبادان از توافق شورای اسلامی شهر برای پرداخت ۷۰۰ هزار تومان عیدی کارکنان رسمی به تعداد ۲۰۰ نفر گفت: میانگین عیدی کارگران شهرداری ۱.۵ میلیون تومان است به همین دلیل سعی کرده ایم تا با پیش بینی عیدی کارکنان رسمی به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان این تبعیض را قدری کاهش دهیم.

به گفته شیرازی عیدی پارسال کارکنان رسمی شهرداری ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد افزایش۱۵ درصدی عوارض در سال آینده به شورای شهر افزود: در این خصوص تابع مصوبه شورا هستیم، سیاستگذاری شورا در این خصوص برایمان مهم است و البته معتقدیم که نباید به مردم فشار وارد شود.

کاهش ۴۰ درصدی ساخت و ساز در آبادان

شهردار آبادان عنوان کرد: مشکلات و رکود اقتصادی سبب شد تا با کاهش ۴۰ درصدی ساخت و سازها در شهر مواجه شویم که البته افزایش بی رویه عوارض ساختمانی هم شاید یکی دیگر از دلائل باشد به همین دلیل اجرای پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی عوارض برای سال آینده مشروط به بررسی ضمانت اجرایی آن، ارزیابی و موافقت نهایی شورا است.

شیرازی تأکید کرد: برنامه ریزی های ما بر اساس موافقت و مصوبه شورا خواهد بود.

وی با بیان اینکه از انتقاد استقبال می کنم و تذکرات اعضای شورا را پذیرا هستم، گفت: در ارائه پاسخهایم صادق هستیم، تمامی اسناد و مدارک در دفاتر اسناد شهرداری موجود و غیر قابل تغییر است، امکان دست بردن در آنها وجود ندارد. خوشبختانه از روز اول هیچ چیز پنهانی از شورا و مردم نداشته ایم.

شیرازی در خصوص تأکید اعضای شورای شهر مبنی بر استفاده از نیروهای توانمند در هنگام جایگزینی افراد در شهرداری اظهار کرد: تمامی افراد جابه جا شده در شهرداری از نیروهای شهرداری هستند. بدون شک کسانی که ضعیف هستند به تناسب توانشان از آنها استفاده می شود. در ماه های اخیر تشخیص من به انجام تحولات در دفتر فنی بود که این کار انجام شد که مورد استقبال کارشناسان و اعضای شورا قرار گرفت و این روند در تمامی سطوح و بخشهای مورد نیاز ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعلام یکی از اعضای شورای شهر به وجود تخلفات مالی گسترده و فراوان در شهرداری تصریح کرد:  چنانچه مدیری تخلف کرده باشد به طور قطع گزارش آن تحویل مراجع قضایی، امنیتی و بازرسی ارائه شده و در حال رسیدگی است. تاکیدمان بر این است که نباید با آبروی افراد بازی کرد به همین دلیل منتظر اعلام نظر مسئولان رسمی هستیم.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه به میزان درآمدها بستگی دارد، گفت: ما به خزانه وصل نیستیم که همچون ادارات دولتی بتوانیم به طور ماهانه و با کسر از حقوق، بیمه کارکنان و کارگران را پرداخت کنیم. تمامی تلاش ما و همکارانمان بر آن است که از محل عوارض دریافتی ابتدا حقوق سپس بیمه و اگر چیزی در ته ظرف باقی ماند به تامین اجتماعی بابت جرائم گذشته که مربوط به الان نیست بپردازیم.

شهردار آبادان افزود:  حدود ۱۴۰ نفر از کارکنان شهرداری که پیشتر از اداره کار و امور اجتماعی درخواست بیمه مشاغل سخت و زیان آور را کرده بودند برایشان به تامین اجتماعی فرم ارسال شده اما این افراد هنوز در شهرداری مشغول به کار بوده، حقوق ماهانه دریافت کرده و بیمه های آنها را را پرداخت  و جرائم بیمه ای مربوط به این افراد است که به طور ماهانه به بدهی های ما افزوده می شود.

شیرازی اظهار کرد: برای بررسی و کمک به رفع این مشکل نامه نگاری هایی با استاندار، برخی از معاونان وی و مدیرکل تامین اجتماعی انجام شده است. این جرائم ظالمانه و نا به حق مربوط به ۱۴۰ نفر از کارگران شهرداری است که هنوز فعال هستند، ترخیص نشده و ماهانه حقوق می گیرند.

وی تصریح کرد: در این سو شهرداری قرار دارد که همچون سیبلی تمام تیرها آن را نشانه رفته اند و در آن سوی تامین اجتماعی است که ماهانه جرائمی را مطالبه می کند که ما اصلا آنها را قبول نداریم چرا که ظالمانه اند.  

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار