تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به داد بیمار 320 کیلویی رسید
تا پیش رسیدن نتیجه آزمایش ها تلاش می کنیم تا شرایط بیمار را پایدار کنیم و با مشخص شدن نتایج آزمایشات، رژیم تغذیه و درمان تخصصی آغاز می شود و در صورت نیاز به جراحی، بیمار در یکی از بهترین مراکز دانشگاهی جراحی خواهد شد

خوزنیوز: پس از درخواست کمک سید موسی شریفی؛ بیمار 330 کیلویی خوزستانی از دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر ایدنی تیم ویژه ای را مامور ویزیت این بیمار کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ عصر روز گذشته با پیگیری معاونت درمان و همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تیم درمانی ویژه ای متشکل از مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه ، متخصص داخلی، متخصص تغذیه، پرسنل آزمایشگاهی به همراه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در منزل این بیمار حاضر شدند و اقدامات پزشکی و روند درمان وی را آغاز کردند.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به داد بیمار 320 کیلویی رسید

دکتر معزی مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه گفت: اقدامات تشخیصی، ارزیابی های داخلی، قلبی، ریوی و فشار خون را در منزل بیمار انجام می دهیم و نمونه های آزمایشگاهی لازم نیز از ایشان اخذ می شود. تا پیش رسیدن نتیجه آزمایش ها تلاش می کنیم تا شرایط ایشان را پیدار کنیم و با مشخص شدن نتایج آزمایشات، رژیم تغذیه و درمان تخصصی آغاز می شود و در صورت نیاز به جراحی، بیمار در یکی از بهترین مراکز دانشگاهی جراحی خواهد شد.

دکتر معزی ادامه داد: قداست سوگند پزشکی حکم می کند که به کمک بیماران بیایم و امیدواریم که بتوانیم خدمت کوچکی به هوطنان خود ارایه دهیم. اکنون و در همین راستا از تخصص های مختلف بر بالین این بیمار حاضر شده ایم تا با هم یک درمان اصولی و پایدار را بارای ایشان آغاز کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به داد بیمار 320 کیلویی رسید

دکتر جواهر فروش ضمن ویزیت این بیمار گفت: این بیمار55 ساله با وزن حدود 320 کیلو، از چاقی مفرط پاتولوژیک یا بیمار گونه رنج می برد و روند درمان وی متشکل از دو بعد پیشگیری و بعد درمان است. این چاقی پس از سکته مغزی بیماری و فلج شدن نیمی از بدن آغاز شده است و وی طی 6 سال از 180 کیلو به 320 کیلو رسیده است . همه این مسایل آقای شریفی را به یک بیمار چند وجهی مبدل کرده است.

وی ادامه داد: افزایش وزن بیماری های متفاوتی را در پی دارد که البته قابل پیشگیری و قابل درمان هستند. در بعد پیشگیری ما باید با ایجاد شرایط مطلوب از بروز عوارض بعدی همچون زخم بستر، بیماری قند، فشار خون، اختلالات قلبی و دیگر عوارضی که معمولا برای این بیماران به وجود می آید جلو گیری کنیم و سپس به اقدامات درمانی لازم بپردازیم. افزایش وزن این بیمار به صورت تدریجی به وجود آمده است و ما نیز باید با اقدامات درمانی و رژیم های غذایی تجویز شده توسط همکاران متخصص به صورت تدریجی اقدام به کاهش وزن وی کنیم. باید همه پروسه درمان حساب شده پیش برود و از شتابزدگی پرهیز شود.

دکتر جواهر فروش گفت: تاکید ریاست دانشگاه جندی شاپور و عزم جدی همه ی همکاران ما بر درمان وی است و باید بگویم که ما درمان ایشان را رها نخوهیم کرد حتی اگر خودش بخواهد. در بعد درمان نیز ما قند و فشار خون و تیروئید وی را کنترل می کنیم و با مشخص شدن نتایج آزمایش ها و بررسی پرونده پزشکی وی اقدامات درمانی را آغاز خواهیم کرد.

این متخصص داخلی افزود: عزم ریاست و معاونت درمان و همه مجموعه درمانی ما بر این است که فارغ از هرگونه حرکت های نمادین در راستای درمان و بهبود وضعیت بیمار حرکت کنیم و ایشان را پس از شش سال به زندگی عادی برگردانیم. امیدواریم که با صبر وروحیه مثبت بیمار و تلاش های بی دریغ دوستان خوبی که آقای شریفی دارد هر چه زودتر به موفقیت برسیم و بار دیگر بیمار روی پاهای خود بایستد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
نورعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
2
امیدواریم این برنامه مثل بسیاری کارها جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و تا بهبودی کامل این بیمار برنامه مراقبت از ایشان مستمر باشد. ضمننا بهتر بود فقط تیم درمانی بدون برنامه تبلیغاتی و تیم عکس برداری در منزل بیمار حاضر می شدند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
1
خسته نباشین ازحرکت انسان دوستانه تون
:
:
:
آخرین اخبار