تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر:
میدان‌های سطح شهر خرمشهر بهسازی می‌شوند
بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با منطقه آزاد اروند بیش از ۱۵میدان سطح شهر خرمشهر بااعتباری بالغ‌بر ۵میلیارد تومان بهسازی و بازسازی می‌شوند
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با منطقه آزاد اروند بیش از ۱۵میدان سطح شهر خرمشهر بااعتباری بالغ‌بر ۵میلیارد تومان بهسازی و بازسازی می‌شوند.

فرهاد دربندی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با منطقه آزاد اروند 15میدان سطح شهر خرمشهر بااعتباری بالغ‌بر 5میلیارد تومان بهسازی و بازسازی می‌شوند.

وی افزود: این پروژه اکنون در مرحله آگهی و مناقصه قرار دارد، مدت‌زمان بسیار کمی برای پایان کار پروژه در نظر گرفته‌شده است بر اساس زمان اندک باقی‌مانده تا پایان سال احتمال وقوع مشکل در جذب اعتبار برای پیمانکار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر، عنوان کرد: امیدواریم منطقه آزاد اروند برای سایر پروژه‌ها در موقعیت بهتر اقدام کند، شاید اگر زمان بیشتری داشتیم می‌توانستیم اعتبار را زودتر جذب کنیم و پروژه را کیفی‌تر به بهره‌برداری برسانیم.

وی، گفت: پروژه‌های مختلفی به منطقه آزاد اروند پیشنهاد کردیم، برخی از طرح‌ها جنبه ملی و جاذبه گردشگری دارند که امیدواریم این طرح‌ها را از ما پذیرفته و تأمین اعتبار کنند.

دربندی مهم‌ترین پروژه‌های پیشنهادی سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر به منطقه آزاد اروند مربوط به احداث پارک‌های محله‌ای، جنگلی و اصلاح سیستم آبیاری برشمرد و بیان کرد: احداث مجتمع تفریحی در بخشی از پارک بیان خرمشهر اخیراً در هیئت‌مدیره مطرح شد که برای اعلام نظر شهردار ارسال‌شده است، پروژه احداث پارک آبی در محل شهربازی سابق خرمشهر پیشنهاد و توسط مشاور در دست طراحی قرار دارد در صورت اتمام طرح اولیه برای جذب سرمایه‌گذار نیز اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم برخی پارک‌ها که مقرر بود منطقه آزاد اروند پیمان بهسازی آن‌ها را به شهرداری تهران واگذار کند در قبال تضمین‌های سخت نظارتی، پروژه به سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر واگذار شود، این به‌نوعی موجب گردش مالی درون شهر و ظرفیت‌سازی بومی است و توان اجرایی آن راداریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرمشهر، اظهار داشت: درصدد پیگیری جدی کمربند سبز هستیم، سازمان پارک‌ها طرح کمربند سبز خود را طراحی کرده است اما منطقه آزاد اروند و پالایشگاه نفت آبادان نیز به‌صورت جداگانه اقدام به طراحی کمربند سبز کردند که در تلاش هستیم باهم افزایی میان این دستگاه‌ها طرحی واحد و با خروجی موفق تدوین کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های پیشنهادی مهم این سازمان جایگزینی سیستم روشنایی خورشیدی در پارک‌های خرمشهر است که این نوع سیستم تولید داخل بوده طرح توجیهی آن را تهیه کردیم که در صورت موافقت شهردار خرمشهر برای پیشنهاد و تأمین اعتبار به منطقه آزاد اروند ارسال می‌شود.

دربندی با ابراز امیدواری نسبت به تأمین اعتبار طرح‌های پیشنهادی به منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: مطمئناً عملیاتی شدن این طرح‌ها بازتاب مهمی در سطح ملی و تأثیر قابل‌توجهی در نشاط اجتماعی مردم آبادان و خرمشهر دارد.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار