تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده
زنگ انقلاب در مدارس دخترانه و پسرانه باوی به صدا در آمد
دانش اموزان در انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن نقش مهمی داشته و دارند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد پایگاه فعالیت های انقلابی بودند و حضور دانش آموزان در مدارس باعث شد که گستره فعالیت های انقلابی به مدارس هم کشیده شود. در آن دوران تعداد دانشجویان کشور بسیار اندک بود و دانش آموزان درصد بالایی از جامعه پویای کشور را تشکیل می دادند و همین مساله نقش آنان را در فعالیت های انقلابی پر رنگ تر می کرد.
خوز نیوز: زنگ انقلاب اسلامی صبح امروز در سالروز  بازگشت امام خمینی به ایران  با حضور آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، امام جمعه شهرستان باوی ، فرماندار و ریاست اداره آموزش و پرورش این شهرستان در مدرسه پسرانه امام خمینی و دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به صدا در آمد.
به گزارش خبرنگار خوزنیوز آیت الله حسن زاده در این مراسم خطاب دانش آموزان گفت: دانش اموزان در انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن نقش مهمی داشته و دارند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد پایگاه فعالیت های انقلابی بودند و حضور دانش آموزان در مدارس باعث شد که گستره فعالیت های انقلابی به مدارس هم کشیده شود. در آن دوران تعداد دانشجویان کشور بسیار اندک بود و دانش آموزان درصد بالایی از جامعه پویای کشور را تشکیل می دادند و همین مساله نقش آنان را در فعالیت های انقلابی پر رنگ تر می کرد.
 وی ادامه داد: با فوت مشکوک سید مصطفی خمینی مراسمات بزرگداشت ایشان به صورت گسترده در کشور برگزار می شد  و حمایت ها و اردات مردم به امام خمینی نیز پر رنگ تر جلوه می کرد. در اهواز نیز مراسم سید مصطفی خمینی برگزار شد و من نیز به عنوان یک دانش آموز در آن حضور داشتم و سخنرانی مرحوم دوانی در آن مراسم را ضبط کردم. این فعالیت ها منجر به حساس شدن رژیم طاغوت شد و سپس آن مقاله توهین آمیز در روزنامه اطلاعات را چاپ کردند و اعتراضات علما و مردم را برانگیختند. در یکی از همین اعتراضان شهید کتانباف به عنوان اولین شهید انقلاب در اهواز نایل شد و من نیز به ضرب گلوله مجروح شدم.
وی ادامه داد: اهواز اولین شهر کشور بود که اعتصاب مدارس در آن شکل گرفت. با تعطیلی مدارس حضور دانش اموزان در مساجد و فعالیت های انقلابی همچون شعار نویسی، شرکت در تظاهرات و پخش اعلامیه ها بیشتر شد. یکی از همین کانون های حضور دانش آموزان، مسجد جزایری بود که تعداد زیادی از دانش آموزان زیر نظر آیت الله موسوی جزایری فعالیت می کردند.
آیت الله حسن زاده گفت: پس از انقلاب و دردوران جنگ تحمیلی نیز حضور دانش آموزان  بسیار موثر و پر رنگ  بود و شاهد این ادعا نیز تعداد بالای آزادگان، جانبازان و شهدای دانش آموز است .
امام جمعه اهواز گفت: اکنون هم انقلاب اسلامی به نقش آفرینی شما دانش آموزان نیازمند است. دانش اموزان باید مراقب شبیخون فرهنگی دشمن باشند و سخنان رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند. ایشان با فرمایشات خود همواره انقلاب را از انحراف نجات می دهند و مسیر اصلی و مستقیم را گوشزد می کنند. دانش اموزان باید از ابزار هایی همچون وسایل ارتباطی و موبایل و شبکه های اجتماعی به بهترین نحو استفاده کنند چرا که این ابزارها همانند چاقویی هستند که می تواند کاربردهای مفید و مضر داشته باشد.
آیت الله حسن زاده با اشاره به آغاز دهه فجر گفت:  اکنون که  سی و هفتمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی  است به چشم می بینیم که باهدایت های امام خمینی و مقام معظم رهبری گستره انقلاب اسلامی روز به روز فرا ترمی رود و روحیه انقلابی نیز کشور ما را به سمت پیشرفت هدایت می کند. موفقیت های دانشمندان هسته ای و هوا و فضای ما نیز متاثر از همین روحیه انقلابی و تکیه کردن و باور به توان داخلی است. دانش آموزان ما نیز استعداد و شایستگی ها لازم را دارند  که ادامه راه پدرانشان را بر عهده بگیرند و با بصریت و اقتدار مورد تاکید رهبری ان شااله انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام عصر(عج) بسپارند.

حضور  در عرصه های اجتماعی و علمی نباید به شخصیت دختران ما آسیب بزند
آیت الله حسن زاده پس از نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع دانش آموزان  و اولیای آنان گفت: دختران باید در عرصه های اجتماعی و علمی حضور داشته باشند اما نگذارند این حضور به شخصیت آنان آسیب بزند.  هم اکنون بانوان ما در عین عفت و متانت در  شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی حضور دارند و یا در دیگر  فعالیت های اجتماعی مشغول هستند. هر چند که تکبر در ذات انسان نکته ای منفی به شما می رود اما بانوان ما باید در برابر نامحرمان تکبر در رفتار داشته باشند تا اجازه ورود نا محرمان به حریم خصوصی خود را ندهند. عفت و پاکدامنی و احترما به والدین و اهمیت دادن به نماز از دیگر خصایصی است که باید در دختران پیرو حضرت فاطمه زهرا موجود باشد.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا به علت نماز و عبادتش به شهادت نرسید بلکه به علت فعالیت های اجتماعی و حمایت از ولی خدا به شهادت رسید . ایشان الگویی  هستند برای فعالیت اجتماعی بانوان  ما . در انقلاب اسلامی نیز بانوان و دختران ما حضور داشتند و نقش موثری را ایفا کردند . بیاد دارم در همان شبی که من مجروح شدم یکی دختران فامیل هم در تظاهرات به وسیله باتوم مزدوران شاه مصدوم شده بود.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه خطاب به دانش آموزان دختر گفت: یکی دیگر از خصایص دختران انقلابی پشتکار و علم اندوزی آنان است. من در تجربیات شخصی خود به عنوان استاد دانشگاه دیده ام که همواره تعداد دانشجویان دانشگاه ها بیشتر است و در درس ها و امتحانات مشابه نمرات دختران بالاتر بوده است. این اختلاف آمار و نمرات نشانگر تلاش و جدیت و احساس مسوولیت بالای  دانشجویان دختر است . هر چیزی  که شما را از درس و تحصیل دور کند عامل شیطان است. هر چقدر که بیشتر تلاش کنید  بهتر می توانید در رشته تحصیلی مورد علاقه خود پیشرفت کنید و انتخاب رشته را از سر علاقه و اختیار خواهید نه از سر اجبار و تحمیل.
:
:
:
آخرین اخبار