تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمل گرایی زوج های جوان و مشکلی به نام هزینه سنگین مجالس عروسی
تجمل گرایی زوج های جوان برای برگزاری جشن عروسی موجب شده آرایشگران و دیگر عوامل برگزار کننده مجالس عروسی بیشترین سودجویی را در این خصوص داشته باشند
تجمل گرایی زوج های جوان برای برگزاری جشن عروسی موجب شده آرایشگران و دیگر عوامل برگزار کننده مجالس عروسی بیشترین سودجویی را در این خصوص داشته باشند به طوریکه بسیاری از زوج های جوان زندگی مشترک خود را با بدهی و مشکلات مالی آغاز می کنند.

تجمل گرایی وچشم و هم چشمی که در سالهای اخیر گریبانگیر زوج های جوان شده باعث شده تا زوج های جوان برای انتخاب لباس عروسی ،آرایشگاه، تالار ،تزیین خودروی عروس لوکس ترین و گران ترین آن را انتخاب کنند تا در میان دوستان و اقوام سربلند باشند.

از سویی توجه ویژه نوعروسان به نوع آرایش شب عروسی نیز موجب شده تا سالن های آرایش عروس با بکار بردن اصطلاحات خاص و شیوه های مختلف بیشترین سودجویی را از نوعروسان داشته باشند.

هزینه بالای جشن عروسی نیز بعضا جوانان را از سنت حسنه ازدواج گریزان کرده و در کنار معضل بیکاری موجب افزایش سن ازدواج در جامعه شده است به طوریکه هستند جوانانی که به دلیل هزینه بالای مجالس عروسی که تنها در چند ساعت خلاصه می شود به اصطلاح قید ازدواج را زده و همچنان مجرد باقی مانده اند.

یک نوعروس دزفولی که به تازگی راهی خانه بخت شده گفت:برای آرایش شب عروسی 16 میلیون ریال به آرایشگاه پرداخت کردم در حالی که آرایشگر از متد خاص و آرایش خاصی استفاده نکرده و صرفا به این دلیل که یک عروس را به اصطلاح آرایش می کند قیمت را تا این میزان افزایش داد.

یک زوج جوان دیگر که اخیرا زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند نیز از هزینه بالای آرایشگاه زنان و نبود هر گونه نظارت بر آنان انتقاد کرده و گفتند:بابت یک جلسه آرایش عروس مبلغ 12 میلیون ریال به آرایشگاه پرداخت کردیم و این در حالی است که آرایشگاه بابت هزینه آرایش هر یک نفر همراه عروس بیش از دو میلیون ریال مطالبه کرد.

یک تازه داماد دزفولی نیز که هزینه ازدواج خود را با دریافت وام تامین کرده با انتقاد از هزینه بالای آرایشگاههای زنانه گفت:برای دو شب بیش از 20 میلیون ریال به آرایشگاه پرداخت کردم.

وی با بیان اینکه تا سالها بعد از برگزاری جشن عروسی همچنان بدهکار هستم و باید اقساط وام را بپردازم افزود:باید از مسوولان ذیربط پرسید چرا نظارتی بر آرایشگاههای زنانه نمی شود و به چه دلیل آرایشگران نرخ های نامتعارفی را از مشتریان مطالبه می کنند.
مسوول صنف آرایشگران زنانه دزفول در این خصوص به ایرنا گفت:تعداد 200 آرایشگاه زنانه دارای مجوز در دزفول وجود دارد که باید طبق نرخنامه عمل کنند.

زهره جراح افزود:هزینه آرایش یک شب عروس طبق نرخنامه سه میلیون ریال می باشد که هیچ گونه تبعیضی در این خصوص وجود ندارد و آرایشگران موظف اند فقط این مبلغ را از مشتریان دریافت کنند.

وی اظهار کرد:مشتریان نباید هزینه بیشتری غیر از نرخ اعلام شده به آرایشگران بپردازند ضمن اینکه در صورت پرداخت هزینه ای بیشتر از نرخ اعلام شده باید از طریق اتحادیه آرایشگران موضوع را پیگیری کنند.

جراح با مقصر دانستن برخی شهروندان در خصوص پرداخت هزینه های سنگین به آرایشگران گفت: مردم باید طبق نرخنامه به آرایشگران پول پرداخت کنند وقراردادهایی که آرایشگران ارائه می کنند بی اساس و ساختگی است.

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این خصوص گفت:نظارت بر آرایشگاه های زنانه بصورت ماهیانه انجام می شود ودر صورتی که آرایشگاه ها بهداشت را رعایت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

رضا پورآیین افزود:در بازرسی از آرایشگاه ها ،بهسازی محیط آرایشگاه توسط ماموران بهداشت بررسی می شود و پرسنل باید کارت آموزش وسلامت داشته باشند ضمن اینکه پرسنل آرایشگاه باید از وسایل استریل و یکبار مصرف استفاده کنند و نکات ایمنی از جمله کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه نیز در محل ارایشگاه موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه آرایشگاه هایی که دارای مجوز هستند توسط پرسنل بهداشت بازرسی می شوند گفت:آرایشگاه هایی که در منزل فعالیت می کنند نیز در صورت شکایت مورد بازرسی قرار می گیرند.

مسوول موسسه طلوع خورشید (ازدواج آسان ) در دزفول نیز در این خصوص گفت:این موسسه با هدف کمک به زوجهای جوان از حدود پنجسال پیش برپا شده و کلیه خدمات عقد و عروسی شامل آرایشگاه ، لباس عروس ، فیلمبرداری و ورودی تالار را با هزینه ای کم ارائه می کند.

عبدالله آخوندرجب افزود:کل خدمات عقد در این موسسه با هزینه 10 میلیون ریال و کل خدمات عروسی با هزینه 18 میلیون ریال ارائه می شود ضمن اینکه زوج هایی که به این موسسه مراجعه می کنند نیز از خدمات راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه بطور متوسط ماهیانه حدود 15 مراسم عروسی با همکاری این موسسه در دزفول برگزار می شود گفت:در این موسسه هزینه ها کاهش داده نشده بلکه نرخ ها واقعی است و چون زوجها از قیمت واقعی هزینه ها اطلاع ندارند فکر می کنند این هزنیه ها با کاهش ارائه می شود.

آخوندرجب اظهار کرد:در حال پیگیری برای اقساطی کردن هزینه ها و خدمات عروسی هستیم.

مسوول موسسه طلوع خورشید افزود:از آنجا که شخص داماد طرف قرار داد این موسسه می باشد لذا تلاش شده تا به خانواده عروس نیز برای خرید کت و شلوار و سایر لوازم داماد کارت تخفیف ارایه شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار