تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفتگران آبادانی در انتظار دریافت حقوق معوق 6 ماهه
جمعی از رفتگران شهرداری منطقه 2 آبادان، مدت هاست که حقوقی دریافت نکرده اند و همچنان پیگیر دریافت حقوق معوق 6 ماهه خود هستند
رفتگران خادمان واقعی، صمیمی و بی ادعای جامعه هستند، شاید آنها نیز در دوران کودکی می خواستند پزشک شده و به جامعه خدمت کنند، ولی دست روزگار از آنها رفتگر ساخت که با دستان ترک خورده و پینه بسته، کوچه و محله را تمیز کرده و زباله هایی که عابران بر زمین می ریزند را بردارد.

نارنجی پوش قصه ی ما اگرچه نتوانست به موضوع انشایش در دوران دبستان با موضوع «دوست دارید در آینده چه کاره شوید» جامه ی عمل پوشانده و پزشک، خلبان یا مهندس نشود، ولی آدم خوب قصه ما جارویش را دوست دارد، زیرا سال هاست که همراه اوست، صبح زود و نیمه های شب، ظهرهای گرم تابستان و شب های سرد زمستان همیشه همراهش بوده و می داند چقدر برای پاکیزگی این شهر تلاش کرده و زحمت کشیده است.

اگر واقع بینانه به این شغل بنگریم می توانیم رد پای رفتگران را در همه جای شهر، کوچه ، خیابان و پیاده رو مشاهده کنیم.

وجب به وجب این کوچه ، خیابان و پیاده رو ها رفتگران، این زحمتکشان جامعه را می شناسند و با آنان غریبه نیستند.

هر روز صبح که از خانه قدم بیرون می گذاریم، کوچه ها و خیابان ها را نظافت شده و تمیز می بینیم.

بارها شاهد تلاش رفتگران سختکوش بوده ایم که سرگرم نظافت معابر بوده اند و این اتفاق نیز افتاده است که حتی یک بار نیز با رفتگر محله هم صبحت نشده و یک خدا قوت خشک و خالی نیز به او نگفته ایم.

«نارنجی پوشان» کارگرانی صدیق و زحمتکش هستند که اگر یک روز کار خود را انجام ندهند، تجمع زباله در کوچه و برزن و بوی تعفن زباله همگان را کلافه می کند.

تلاش رفتگران شرکت های خدماتی و شهرداری بر هیچ شهروندی پوشیده نیست.

اما جمعی از رفتگران شهرداری منطقه 2 آبادان، مدت هاست که حقوقی دریافت نکرده اند و همچنان پیگیر دریافت حقوق معوق 6 ماهه خود هستند.

حدود 50 نفر از رفتگران شهرداری منطقه 2 آبادان روز سه شنبه به دلیل پرداخت نشدن و مزایای معوق خود، روبروی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه آبادان اجتماع صنفی برگزار کردند.

حاضران در این جمع مدعی اند که اگرچه تاکنون قراردادی با آنان منعقد نشده است، همچنان بدون قرارداد به کار ادامه داده و حداقل برای اینکه لقمه نان حلال سر سفره خانواده ببرند، این کار را با همه سختی هایش انجام می دهند.

یکی از حاضران در این جمع گفت:پیش از این، ما پیش از این نیروی پیمانکاری طرف قرارداد با سازمان منطقه آزاد اروند بودیم، ولی پس از آن، امور ما به شهرداری مینوشهر محول شد و پس از آن نیز به شهرداری منطقه 2 آبادان واگذار شدیم.

وی با بیان مشکلات خود، گفت:چهار فرزند دارم که در سال جاری برای ادامه تحصیل دو فرزندم با مشکل مالی مواجهم و اگر حداقل خود را دریافت نکنم، با چه رویی می توانم به خانه رفته و شرمنده خانواده نشوم؟

یکی دیگر از حاضران در این جمع با تشریح اینکه برای تامین مخارج زندگی خانواده خود با مشکل مواجه شده است، گفت:مقابل خانواده یمان شرمنده شدیم.

وی با ادعای اینکه سابقه هشت سال کار را دارد، افزود:هفته گذشته نیز برای دریافت حقوق معوق خود، به فرمانداری ویژه آبادان مراجعه کردیم که برخی مسئولان شهرداری قول دادند که مشکلاتمان حل شده و حداقل بخشی از حقوقمان پرداخت شود.

وی با ابراز امیدواری در خصوص پرداخت حقوق معوق خود و همکارانش با توجه به فرارسیدن ماه های پایانی سال، افزود:اگر حقوق و مزایای معوق خود را دریافت کنیم، حداقل می توانیم بخشی از بدهی خود را که از دیگران قرض گرفته ایم، پرداخت کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان نیز با حضور در جمع معترضان از پرداخت بخشی از مطالبات این کارکنان طی 48 ساعت آینده خبر داد و افزود:حقوق و مزایای این کارکنان طبق توافق نامه همکاری شهرداری آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند بر عهده این سازمان است.

رضا خادمی افزود:این کارکنان طبق قرار داد واگذاری نظافت و خدمات شهری دهکده بریم به شهرداری آبادان واگذار شدند و سازمان منطقه آزاد اروند، حقوق آنها را تامین کرده و از سوی شهرداری منطقه 2 پرداخت می شود.

وی اظهار داشت:سازمان منطقه آزاد اروند، بخشی از حقوق و بخشی از مطالبات را به شهرداری پرداخت کرده و شهرداری آبادان نیز تا دو روز آینده حقوق این پرسنل را پرداخت می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار