تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده:
این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است
آن چه که امروز انقلاب ما را متمایز کرده است این است که این انقلاب با هدایت های مقام معظم رهبری در استمرار است و همان مسیر اصلی خود که آرمان های امام خمینی است را ادامه می دهد . این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است. ما باید بر سر پیمانی که با امام و رهبری بسته ایم بمانیم تا ان شاالله این انقلاب را به انقلاب امام زمان پیوند بزنیم و این امانت را به دست صاحب اصلی آن برسانیم
خوزنیوز: مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد و آیت الله حسن زاده که خود از مبارزان و جانبازان انقلاب اسلامی است به بیان نقش روحانیت و شهدا در پیروزی انقلاب و خاطراتی از آن روزها پرداخت.

این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ آیت الله حسن زاده ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: خداوند در سوره ابراهیم می فرماید که ماموریت حضرت موسی نجات مردم از دست فرعون و یاد آوری ایام الله بود. ایام الله روزهایی هستند که یکی از جلوه های الهی در آن نمایان شده است. حضرت موسی در یکی از همین ایام الله مردم را با شکافتن رودخانه نیل از چنگال فرعون نجات داد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) نیز با نجات مردم ایران و اسلام عزیز از چنگال طاغوت زمان به وظیفه دینی خود عمل کرد. امام خمینی با حکمت و فراست از اصلاحات قرآنی مدد گرفت و از روزهای پیروزی انقلاب به عنوان ایام الله یاد کرد. همانگونه که با الگو برداری از آیات قرآن درباره حضرت ابراهیم آن جمله معروف را در مورد آیت الله بهشتی فرمود و گفت بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: هر حرکتی که رنگ و بوی خدایی داشته باشد نور است و هر چیزی که در آن رنگ بوی خدایی نباشد ظلمت است ، حتی اگر علم باشد و عبادت.حرکت امام خمینی یک حرکت دینی بود که مردم را به سمت خدا هدایت می کرد. از همین رو بود که انقلاب پیروز شد و به تعبیر امام خمینی ایام الله در پیروزی انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد.

این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است

وی درباره حال و هوای اهواز پیش از انقلاب گفت: سال های پیش از انقلاب من نوجوان بودم و از سال 55 فعالیت های فرهنگی و انقلابی خود را که با محوریت آیت الله موسوی جزایری برنامه ریزی می شد در مسجد جزایری دنبال می کردم. پیشس از فوت مشکوک فرزند امام خمینی حال و هوای انقلاب در کشور همه گیر نبود. سخنرانی عصر جمعه در انجمن دانشوران تنها فعالیت مذهبی بود که با تبلیغات برگزار می شد و برخی سخنرانان چهره در آن حضور می یافتند.

وی ادامه داد: با فوت مشکوک سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام، همه ایران برای ایشان بزرگداشت گرفتند و در اهواز نیز این برنامه با سخنرانی مرحوم دوانی در مسجد اعظم برگزار شد. به من هم مسوولیت سپرده شده بود تا با یک ضبط بزرگ سخنرانی ایشان را ضبط کنم. به یاد دارم که در همین مراسمات اولین صلوات برای امام خمینی را آقای گلاب کش در اهواز فرستاد.

آیت الله حسن زاده گفت: آن روزها جوانان و نوجوانان بسیاری در مسجد جزایری و در کتابخانه این مسجد حضور داشتند و در امور فرهنگی فعالیت می کردند که بسیاری از این دوستان به شهادت رسیدند. یکی از همین جوانان مرحوم حسین پناهی بود که بعدها به صدا و سیما رفت و به فعالیت های هنری نویسندگی خود ادامه داد. کلاس هایی هم توسط آیت الله موسوی جزایری، آقای بزاز و آقای سید زاده که بعدها نماینده مجلس و استاندار تهران شد در این مسجد برای نوجوانان و جوانان برگزار می شد. اعلامیه های انقلابی نیز در همین فضا تکثیر و در اهواز و شهرستان ها توزیع می شد.

وی درباره شب شهادت شهید محمد تقی کتانباف و مجروحیت خود گفت: 13 فرودین ماه بود که مردم اهواز و یزد به مناسبت چهلم شهدای تبریز مراسم برگزار کرده بودند. نیروهای شاه در خروجی مسجد مستقر شده بودند از این رو مردم به سوی دیگر رفتند که در همین اثنای خروج، من به ضرب گلوله به زمین افتادم و خوشبختانه برادر بزرگ تر شهید علم الهدی به کمک من آمد و از آن منطقه خارج شدم . سپس با همان حال مجروح و خون الود ابتدا به خانه یکی از دوستانم رفتم و سپس به کمک خانواده به منزل پدرم منتقل شدم. صبح که دوستان به عیادتم آمدند خبر شهادت محمدتقی کتانباف که یکی از دوستان نزدیک من بود را به من دادند. شهادت ایشان برای من خیلی سخت بود چون ما با هم در فعالیت های فرهنگی بسیاری شرکت داشتیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: شرایط انقابیون در آن دوره بسیار سخت بود. من به علت مجروحیت مدتی مدرسه نرفتم و به جز دو نفر از همکلاسی هایم کسی در مدرسه از ماجرای گلوله خوردن من خبر نداشت . همین شرایط باعث شد که گلوله دو ماه در پای من باقی بماند و در نهایت به صورت مخفیانه در منزل یک پزشک گلوله از پایم خرج شد.

این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است

وی در مورد نقش روحانیت در پیروزی انقلاب گفت: آیت الله موسوی جزایری نقش بی بدیلی در جهت دهی فعالیت های انقلابی در خوزستان و کشور داشتند. در همان زمان که حکومت به شدت تظاهرات را سرکوب می کرد با رهبری حضرت امام خمینی و نقش فعالی که آیت الله موسوی جزایری داشتند، فعالیت های انقلابی خوزستان را پیشرو تر از سایر استان ها کرده بود و به همین گونه با نقش پر رنگ آیت الله موسوی جزایری اعتصابات کارکنان شرکت نفت شکل گرفت.

آیت الله حسن زاده در پایان گفت: آن چه که امروز انقلاب ما را متمایز کرده است این است که این انقلاب با هدایت های مقام معظم رهبری در استمرار است و همان مسیر اصلی خود که آرمان های امام خمینی است را ادامه می دهد . این انقلاب است که در سایه رهبری، اقتدار و عزت را برای ما به بار آورده است. ما باید بر سر پیمانی که با امام و رهبری بسته ایم بمانیم تا ان شاالله این انقلاب را به انقلاب امام زمان پیوند بزنیم و این امانت را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

:
:
:
آخرین اخبار