تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی:
جاذبه‌های شهری تولید ثروت می‌کند
در همه شهرها توجه به ارزش‌های ملموس و غیرملموس در شهر موضوعی است که می‌تواند به تولید ثروت در شهر بیانجامد؛ در شهرها ساختمان‌های بلند مرتبه در بلندمدت تولید ثروت نمی‌کند بلکه میزان جاذبه، موضوعی است که می‌تواند تولید ثروت کند
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: در همه شهرها توجه به ارزش‌های ملموس و غیرملموس در شهر موضوعی است که می‌تواند به تولید ثروت در شهر بیانجامد؛ در شهرها ساختمان‌های بلند مرتبه در بلندمدت تولید ثروت نمی‌کند بلکه میزان جاذبه، موضوعی است که می‌تواند تولید ثروت کند.

پیروز حناچی در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که امروز، 13 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این ایام یادآور تحولات عظیمی در کشور است و باید گرامی داشته شود.

وی افزود: ما در کمیسیون ماده 5 با سه دایره تقریبا هم مساحت مواجه هستیم؛ یک دایره حوزه منافع و سرمایه گذاران، دایره دوم اراده سیاسی و اراده مدیران ارشد شهرها و دایره سوم نیز منافع عمومی و بلندمدت شهروندان را شامل می‌شود.

حناچی تصریح کرد: چنانچه در باب حوزه سوم از خود سوال کنیم، به واسطه تصمیمات گرفته شده چه منافعی را برای شهروندان به ارمغان آورده‌ایم، بسیاری از تصمیمات تعدیل خواهند شد و شفافیت در این موضوع تأثیر بسیار دارد؛ به این معنا که هر تصمیمی که در کمیسیون‌های ماده 5 گرفته می‌شود، باید قابل انتشار باشد.
 
وی با بیان اینکه باید بر مزیت‌ها و تبدیل آن‌ها به قابلیت و فرصت برای شهر تکیه کرد، عنوان کرد: اگر بخواهیم برای اهواز یک مزیت اصلی نام ببریم، آن مزیت رود کارون است و سرمایه‌گذاری روی این مزیت و تبدیل کردن آن به قابلیت و جاذبه منحصر به فرد برای شهر، برنامه‌ای است که باید به صورت محوری مورد توجه قرار گیرد.

حناچی گفت: در تهران تصمیمی گرفته شد که طی آن یک پل در این شهر به نام پل "طبیعت" احداث شد و احداث این پل نتیجه خرد جمعی میان 16 ، 17 شرکت پل ساز بود.

وی افزود: در جریان این طرح، چند هدف وجود داشت و هدف نخست این بود که این پل خود باید یک مقصد باشد به این معنی که مردم برای دیدن پل تا پای پل بیایند و این‌قدر این پل جاذبه داشته باشد که مردم را به سوی خود بکشاند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در اهواز نیز موضوعاتی مثل ارزش‌های کالبدی که از قدیم باقی مانده است، کمتر به آن توجه می‌شود؛ معماری که در دزفول و شوشتر هست در جهان وجود ندارد ولی باید دید چه اندازه از آن معماری‌ها در این شهرهای تاریخی باقی مانده است.

وی افزود: با همکاری استان در حال تلاش هستیم تا خانه معین التجار را به عنوان یکی از پروژه‌های پایلوت در اهواز در نظر بگیریم.

حناچی در پایان با اشاره به طرح جامع شهر اهواز بیان کرد: این موضوع باید هر چه سریعتر به شورای عالی شهرسازی برسد و تصویب شود تا به تبع آن بتوان برنامه های بعدی شهر را تعقیب کرد و ما موظف هستیم تا بهترین تصمیمات را به واسطه بهترین طراحان، بهترین خرد جمعی و بهترین شیوه اجرا کنیم و در نهایت آن تصمیمات در شهرها تصویب کنیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: پیروز حناچی
:
:
:
آخرین اخبار