تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمایی:
شاخص میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان استان دو رقمی شد
هنوز با میانگین کشوری این شاخص فاصله زیادی داریم و نیاز است که همه مردم و ارگان‌ها آموزش‌وپرورش را حمایت کنند
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که امسال شاخص میانگین نمره قبولی دانش‌آموزان استان در 40 عنوان درس نهایی دو رقمی شد، گفت: هنوز با میانگین کشوری این شاخص فاصله زیادی داریم و نیاز است که همه مردم و ارگان‌ها آموزش‌وپرورش را حمایت کنند.

جمشید کمایی با اشاره به ارزیابی دو شاخص درصد قبولی و میانگین نمره قبولی در امتحانات نهایی از سوی وزارت‌خانه اظهار کرد: آموزش‌وپرورش خوزستان از نظر کنترل افت درصد قبولی در ارزیابی اخیر وزارت حائز رتبه اول کشور شد؛ این شاخص از نظر بیشترین نقش و تأثیرگذاری در جلوگیری از افت درصد قبولی نسبت به سال گذشته سنجیده شده است.

وی با بیان این‌که در این ارزیابی نمرات 40 درس نهایی شامل چهار عنوان در دوره پیش‌دانشگاهی، 31 عنوان در سال سوم متوسطه (شامل 11 عنوان در رشته علوم انسانی و 10 عنوان در هر کدام از رشته‌های ریاضی‌فیزیک و علوم تجربی) و پنج عنوان درس نهایی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: شاخص میانگین نمره قبولی استان در این 40 عنوان درسی نیز که پیش ‌از این تک رقمی بود، امسال دو رقمی شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: این شاخص اکنون از نمره 10.5 عبور کرده در حالی‌که در گذشته 9 یا 9 و چند دهم بوده است؛ امسال استان خوزستان در شاخص کنترل افت میانگین نمرات قبولی نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کمایی با تصریح بر انجام اقدامات متعدد در این بخش برای جلوگیری از افت درصد و میانگین نمرات قبولی دروس نهایی، ادامه داد: توزیع نزدیک به 30 هزار CD، بیش از 16 هزار کتاب کمک‌درسی و کمک‌آموزشی به‌ویژه میان مناطق محروم و بی‌بضاعت، تهیه سؤالات امتحانات نهایی 12 دوره قبل به همراه کلیدها و در اختیار قراردادن آن‌ها میان معلمان و دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای بخش‌های مختلف و رتبه‌بندی مدارس از اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور شناسایی مدارس، مناطق و دروس لازم‌التوجه جلسات مشاوره‌ای و کارشناسی به کمک اداره امتحانات آموزش‌وپرورش در هر 40 منطقه آموزشی با تحلیل مدرسه‌به‌مدرسه و درس‌به‌درس وضعیت برگزار و تذکرات لازم به مدارس ضعیف‌تر در جهت رفع ضعف‌ها و کاستی‌ها ارائه شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که با وجود کسب این رتبه‌ها هنوز فاصله استان با میانگین کشوری این شاخص‌ها زیاد است، گفت: جا دارد هنوز در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود، ما فاصله استان با میانگین کشوری را کاهش دادیم اما هنوز به میانگین کشوری نرسیده‌ایم و این شاخص‌ها خیلی منجر به جابه‌جایی جایگاه استان در رتبه‌بندی آموزش‌وپرورش استان‌ها نشده است.

کمایی تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیمبه همین دلیل به کمک همه مردم و سازمان‌ها از استانداری، شرکت‌های با تمکن مالی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، مناطق آزاد، فولاد و ... نیاز است؛ از سوی دیگر آموزش‌وپرورش به کمک‌های فکری در بحث طرح و برنامه‌ها نیاز دارد و دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی، رسانه‌ها، صداوسیما و ... می‌توانند یاری‌رسان آموزش‌وپرورش باشند.

وی با بیان این‌که واقعأ نیاز است که خود مردم آموزش‌وپرورش را حمایت کنند، گفت: حمایت‌ها نیز می‌تواند متعدد و متفاوت باشد و تنها مادی نیست. ما حتی به حمایت‌های نظارتی و مشورتی نیاز داریم و استقبال می‌کنیم. یکی از سیاست‌های پنج‌گانه وزارت توسعه مشارکت‌های مردمی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی است و آموزش‌وپرورش استان در این راستا از مشارکت‌های مردم و دستگاه‌های مختلف استقبال می‌کند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: جمشید کمایی
:
:
:
آخرین اخبار