تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر نمره دانشجویان بدون اطلاع استاد
تغییر نمرات یک رشته در دانشگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای دختران اهواز بدون اطلاع اساتید مربوطه باعث نگرانی و تغییر شرایط برخی از دانشجویان شد

شاید افزایش جذب دانشجویان و ورودی دانشگاه‌ها را بتوان یک تحول بزرگ در سطح جامعه علمی و شمار دانش‌آموختگان آن دانست.

با وجود اینکه سال‌ها کنکور به یکی از پراسترس‌ترین دوران تحصیلی دانش‌آموزان تبدیل شده بود؛ افزایش تعداد دانشگاه‌های کشور از دو قطبی به چند قطبی عمده‌ترین دلیل کم شدن رقابت و جنگیدن برای رشته‌ها در دانشگاه‌ها شد.

حال نکته‌ای که در اینجا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این است که آیا شرایط و سطح کیفی این دانشگاه‌ها با افزایش سطح ورودی دانشجو ارتقا پیدا کرده است یا تنها تغییرات ایجاد شده در حجم ورودی افراد به این مراکز است؟

تعدد این مراکز علمی و دانشگاهی در کشور از یک سو و نحوه ارائه خدمات از سوی دیگر باعث ایجاد مشکلاتی در بین دانشجویان شده است و این موضوع در برخی از مراکز دانشگاهی غیرانتفاعی و شهریه‌ای تا جایی پیش رفته است که موجب نارضایتی دانشجویان برخی از رشته‌های تحصیلی شد.

*تغییر نمرات بدون اطلاع استاد صورت گرفت

یکی از دانشجویان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای دختران اهواز با بیان اینکه اختلاف‌نظرها در این دانشگاه باعث ایجاد ضرر به دانشجویان شده است، اظهار کرد: در طول ترم جاری چند اتفاق نادر در این دانشگاه رخ داد که در کمتر دانشگاهی در کشور مشاهده می‌شود.

وی افزود: سخن‌رانی و تهدید یک دانشجوی بدهکار قبل از برگزاری آزمون و تاخیر یک‌ساعته در زمان برگزاری آزمون از جمله مواردی بود که در امتحانات این ترم دانشگاه به‌وجود آمد.

این دانشجو با بیان اینکه در زمان امتحانات سخن‌رانی و جلسات مسئولان در سالن امتحانات برای دانشجویان چیزی به جز استرس وارد کردن به دانشجو در زمان امتحان را در پی نداشت، خاطرنشان کرد: جالب‌ترین اتفاق این ترم مربوط به زمان اعلام نمرات و نتیجه دانشجویان بوده است.

وی اضافه کرد: استاد مربوطه یکی از درس‌ها چند روز پیش اقدام به اعلام نمره در سایت کرد ولی در کمال تعجب پس از سه روز نمرات اعلام شده کل دانشجویان یک کلاس توسط دانشگاه تغییر پیدا کرد.

یکی از دانشجویان با اشاره به اینکه تغییر نمرات دانشجویان حتی باعث تعجب دانشجویان ناکام شد، گفت: تغییر نمرات پایین‌تر از 10 به نمرات بالای 14 و کم شدن نمرات بالای 17 به 14 از نکات جالبی بود که در یک مدت زمان کم و بدون هماهنگی قبلی و در شورای دانشگاه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ظاهرا مشکلات شخصی مسئولان دانشگاه و برخی از اساتید که در طول ترم همه دانشجویان به نوعی از آن با خبر بودند در این نوع برنامه‌ریزی موثر بوده است، عنوان کرد: در هیچ دانشگاهی شاهد وقوع چنین اتفاقات جالبی نبوده‌ایم و شاید این روحیه مقابله باعث عدم فراغت از تحصیل یک دانشجوی نیازمند و ترم آخری شود.

یکی از دانشجویان با بیان اینکه حتی احتمال می‌رود در ترم‌های گذشته نیز به‌دلیل عدم ترم آخری بودن، حساسیت و توجه جدی به نمرات نیز این‌گونه اتفاقات در این دانشگاه افتاده باشد، تصریح کرد: با وجود اینکه دانشجویان و خانواده‌های آنها که با هزاران امید و آرزو این جوانان را راهی این مرکز کردند اینک در شوک این اتفاق نادر قرار دارند، باید دید آیا مسئولی از این مرکز دانشگاهی حاضر به معذرت‌خواهی و پیگیری موضوع خواهد شد و یا با روحیه مقابله سعی در کتمان موضوع و برخورد با دانشجویان خواهند داشت؟

در پیگیری‌های انجام شده، مسئولان و کارشناسان این دانشگاه تنها اقدام به توجیه کردند و کسی حاضر به پاسخ‌گویی به سئوالات نبود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار