تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی اولین مورد انتقال ویروس زیکا در آمریکا
مسوولان بهداشت ایالت تگزاس آمریکا از شناسایی اولین مورد انتقال ویروس زیکا در آمریکا خبر دادند
مسوولان بهداشت ایالت تگزاس آمریکا از شناسایی اولین مورد انتقال ویروس زیکا در آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از اعلام وضعیت فوق العاده برای بهداشت بین المللی از سوی سازمان جهانی بهداشت، دست اندرکاران بهداشت و سلامت ایالت تگزاس آمریکا اعلام کردند که اولین مورد شناسایی شده انتقال ویروس زیکا در این کشور احتمالا از طریق رابطه جنسی و نه نیش پشه صورت گرفت.

اداره بهداشت دالاس اعلام کرد که از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اطلاعاتی را درباره انتقال این ویروس در این شهر دریافت کرد.

طبق اعلام این اداره، فردی که به این ویروس مبتلا شد، با فردی که به ونزوئلا سفر کرده بود، رابطه جنسی داشت. وی، خودش، به ونزوئلا سفر نکرده بود.

اداره بهداشت ایالت تگزاس با اندکی احتیاط در ارزیابی اش، اعلام کرد که جزییات مورد مبتلا شده در دست بررسی و ارزیابی است اما، احتمال انتقال ویروس از طریق ارتباط جنسی فرد غیرمبتلا با فرد مبتلا وجود دارد.

به گفته مسوولان دالاس، درباره انتقال این ویروس از طریق پشه در دالاس گزارشی نشده است.
گرچه مقامات سازمان جهانی بهداشت پیشتر از احتمال انتقال ویروس زیکا از طریق رابطه جنسی خبر داده بودند اما، 'سازمان بهداشت پان آمریکا' اعلام کرد که برای تایید رابطه جنسی به عنوان یکی از راه های انتقال زیکا به مدارک بیشتری نیاز است.

ویروس زیکا که موجب تولد هزاران کودک ناقص و معیوب در برزیل شده است، به سرعت در حال شیوع در قاره آمریکاست.

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه از امکان شیوع این ویروس در آفریقا و آسیا ابراز نگرانی کرد.
این ویروس که از پشه به انسان منتقل می شود، موجب تولد کودکانی با سرهای کوچک و مغزهای تکامل نیافته(میکروسفالی) در برزیل شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار