تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب یک لایحه ضدایرانی دیگر درمجلس نمایندگان
مجلس نمایندگان آمریکا با هدف محدود کردن حدود اختیارات کاخ سفید در رفع تحریم های ایران، لایحه جدیدی را تصویب کرد
مجلس نمایندگان آمریکا با هدف محدود کردن حدود اختیارات کاخ سفید در رفع تحریم های ایران، لایحه جدیدی را تصویب کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را به تصویب رساند که حدود اختیارات «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور را برای رفع تحریم های ایران مطابق با توافق هسته ای محدود می کند.

اتفاق نظر نمایندگان آمریکایی در حالی دیروز سه شنبه منجر به تصویب لایحه «شفافیت مالی تروریستی ایران» شد که سه هفته پیش هم مجلس نمایندگان قصد تصمیم گیری در این مورد را داشت که به دلیل غیبت ۱۴۰ نفر از قانونگذاران آمریکایی رای گیری از درجه اعتبار ساقط شد.

اما این بار، مجلس نمایندگان آمریکا با آرائی به نسبت ۲۴۶ به ۱۸۱ توانست لایحه مورد نظر را از تصویب بگذراند حال آنکه در این میان تقریبا همه آراء «آری» از آن اکثریت جمهوریخواه بود و در مقابل اغلب دموکرات ها به این طرح رای منفی دادند.

البته، قرار نیست که این لایحه به قانون تبدیل شود چرا که علیرغم کنترل جمهوریخواهان بر هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، اوباما از بیم به مخاطره افتادن توافق هسته ای ایران آن را وتو خواهد کرد.

ناگفته نماند که جمهوریخواهان آمریکا تلاش زیادی کردند که در ابتدا از انجام توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ جلوگیری کنند اما وقتی در این امر شکست خوردند سعی کردند تا از تصویب آن در کنگره آمریکا و یا اجرایی شدن آن جلوگیری کنند و هر چند در این راه کمک های زیادی را از رژیم صهیونیستی و عربستان دریافت می کنند، اما تا کنون در دستیابی به هدف خود موفق نبوده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار