تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم‌نامه میان آموزش‌و‌پرورش و زندان‌های خوزستان
زندان یک واقعیت در جامعه و زندانی معلول آسیب‌های پیدا پنهان جامعه است که بخشی از این آسیب‌ها ناشی از عدم برخورداری درست افراد در معرض آسیب از خدمات آموزش و پرورش است
خوزنیوز: مدیر کل زندان‌های خوزستان در جمع مدیران ستادی آموزش و پرورش استان، تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان‌های کشور را رویدادی مبارک توصیف کرد که میتواند در باز آموزشی زندانیان و تکمیل نقصان‌های آنان در حوزه تعلیم و تعلم بسیار کارگشا و اثر گذار باشد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این نشست و دیدار که در محل ستاد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان انجام پذیرفت؛ رضا پوستچی افزود: زندان یک واقعیت در جامعه و زندانی معلول آسیب‌های پیدا پنهان جامعه است که بخشی از این آسیب‌ها ناشی از عدم برخورداری درست افراد در معرض آسیب از خدمات آموزش و پرورش است که افراد بازمانده از تحصیل بی یا بدسرپرست و … از این جمله هستند.

این مقام ارشد در زندان‌های خوزستان با اشاره به اقدامات شاخص زندان‌های استان در حوزه های آموزش و پرورش گفت: در سال‌های اخیر با مشارکت و همکاری معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش بحث تخصصی سازی مفاهیم و محتوای آموزشی برای زندانیان کشور توسط اداره کل زندانهای استان انجام شد، همچنین آموزش کانونهای یادگیری مهارتهای اساسی زندگی(clc) در اولویتهای کاری این دستگاه قرار دارد که قطعا فضا و فرصت برای توسعه خدمات متاثر از تعامل دو دستگاه بسیار فراگیر خواهد بود.

رضا پوستچی توجه به آسیب‌های زندان و نبود سرپرست بر خانواده و فرزندان زندانی خاصه قشر در حال تحصیل را نیازمند ظرافتی دانست که می‌بایست از سوی آموزش معمول و تلاش شود تا در عین محفوظ ماندن صیانت خانواده های آسیب دیده از جرم ، مساعدت‌ها و معاضدت‌های لازم به آنها معمول شود و لازم است توجه داشته باشیم که این تلاش‌ها می‌تواند از توسعه و تسری آسیب‌ها در ابعاد مختلف به این افراد پیشگیری نماید.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست معاون سلامت اداره کل زندان‌های خوزستان، مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش ، معاونت آموزش متوسطه و همچنین مدیریت سواد آموزی و همچنین سرپرست اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های استان به بیان دیدگاه ها و سیاست‌های مد نظر برای تنظیم شیوه نامه همکاری دو دستگاه پرداختند.

مقرر است این توافقنامه در بهمن ماه جاری بین مدیران دو اداره کل به امضاء برسد. این توافقنامه سطح پوشش تحصیلی ضمن حبس زندانیان را توسعه خواهد داد.
:
:
:
آخرین اخبار