تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس خانه صنعت و معدن ایران تاکید کرد:
لزوم رفع موانع تولید توسط دولت در پسابرجام
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بخش صنعت کشور را درگیر رکود دانست و بر لزوم رفع موانع تولید و صنعت در شرایط به وجود آمده در پسابرجام توسط دولت تاکید کرد
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بخش صنعت کشور را درگیر رکود دانست و بر لزوم رفع موانع تولید و صنعت در شرایط به وجود آمده در پسابرجام توسط دولت تاکید کرد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در بیست و ششمین اجلاس روسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز، 14 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با تبریک و تهنیت ایام دهه فجر اظهار کرد: دولت با اقدامات اخیر خود نشان داد که ادبیات مردم ایران دیگر آن ادبیات قبلی نیست و ما به منظور قدردانی از زحمات دولت در ایجاد ارتباط جدید کشور با دنیا و پیگیری پرونده هسته‌ای قطعا جشنی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ملت ایران همانگونه که در 8 سال جنگ تحمیلی با ایثارگری و جانفشانی نقش اصلی را ایفا کردند و متحمل رنج‌هایی شدند، خوشبختانه در جنگ اقتصادی امروز نیز تمام رنج‌ها را تحمل کردند و دولت نیز توانست در یک بازی برد ـ برد این مشکلات را پشت سر بگذارد و در این مقطع مهم درایت‌ها، حمایت‌ها و نظارت‌های رهبری نیز بسیار موثر بود و حضور پررنگی داشت و الحمدالله موفقیت لازم حاصل شد.

سهل آبادی با بیان این که ما تشکل‌ها دیگر نباید مطالبه‌گر باشیم، تصریح کرد: در این برهه زمانی مهم، تشکل‌ها باید همراه و دستگیر دولت باشیم و راهکارهای لازم را در هر استان به مجلس و دولت ارائه کنند.

وی عنوان کرد: جهت استفاده بهینه از شرایط جدید کشور و با توجه به هجمه بی نظیر ورود هیئت‌های خارجی به استان‌ها، ما آمادگی خود را نه به عنوان خریدار کالا و محصولات خارجی بلکه برای جذب سرمایه‌گذاران، انتقال تکنولوژی و دریافت ماشین آلات روز در گوشه و کنار کشور اعلام می‌کنیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را به خودکفایی برسانیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، استفاده از فرصت‌ها را مستلزم دستیابی به نتایج خوب در پسابرجام دانست و بیان کرد: مطالب گفته شده در این نشست، گلایه نیست و تولیدکنندگان در سال‌های اخیر در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و اقتصادی قرار داشتند و ما با متحمل شدن بیشترین زحمت‌ها توانستیم بدنه این دولت را اداره کنیم و دچار بیماری شدیم.

سهل آبادی افزود: دلیل مشکلات امروزی که گریبانگیر آن هستیم نه از خود ما بلکه در اثر اتفاقاتی بود که در داخل، بیرون از کشور و یا توسط دشمنان به وجود آمد.

وی گفت: حتی ریالی از سهم ما در قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشد و نقش ما در تحریم‌ها چه بود؟ اما توانستیم تماما تحریم‌ها رو دور بزنیم و ما در رکود نقشی نداشتیم اما تبعات آن را تحمل کردیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار همکاری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بخش خصوصی و تمام ارگان‌ها شد و تصریح کرد: به امیدخدا تمام مسائل در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و حل خواهد شد و در آن شورا خواهیم گفت که تنها به ما اجازه کارکردن بدهید تا بتوانیم مثل قبل به اهداف خود برسیم و ثمرات را مشاهده کنیم که اهداف ما، جز دستیابی به اشتغال و اقتصاد پویا چیز دیگری نیست.

سهل آبادی عنوان کرد: ما خواستار نزدیک شدن شبکه توزیع به شبکه تولید هستیم و امروز تمام کالاهای تولیدی ما، معادل کالاهای قاچاق در کشور نیست و باید توجه داشت که شبکه توزیع کشور در خصوص فرهنگسازی برای استفاده از تولیدات داخلی چه اقداماتی تاکنون انجام داده است و بنابراین انتظار ما از دولت فرهنگسازی جهت بکارگیری کامل تولیدات داخلی است.

وی یاد آور شد: کارگران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و تنها جسم آن‌ها در محیط کار حضور دارد و روح آن‌ها دیده نمی‌شود و بنابراین در این شرایط که زمان بازپروری ماست، انتظار کمک داریم؛ امیدواریم در شرایط خوبی که در کشور ایجاد شده، با همکاری‌های لازم موجب بهبود معیشت زندگی سخت کارگران شویم و دولت هم در افزایش حقوق و دستمزد نقش موثری ایفا کند.

سهل آبادی خاطرنشان کرد: رکود، عدم تسهیلات پرداخت به موقع و مطالبات بخش تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها مهمترین مشکلات کنونی صنعت کشور هستند و امیدواریم با توجه به رفع تحریم‌ها، رکود بخش صنعت نیز از بین برود و چشم امید تمام مردم ایران به تعاملی است که شکل گرفته است و اکنون باید همکاری بیشتری صورت بگیرد و دولت نیز همراه ما باشد تا به اهداف خود دست یابیم.

وی تسهیلات گران قیمت را از مهمترین مشکلات کنونی دانست و بیان کرد: امیدواریم دولت در ارتباط با تسهیلات به موقع، مشکلات گذشته در زمینه بدهی‌ها و معوقات بخش خصوصی اقدامات موثری انجام دهد و انتظار داریم دولت این موانع را از میان بردارد تا ما بتوانیم در این شرایط حساس خود را بازیابیم و از این موقعیت استفاده کنیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه بیان کرد: مشکلات صنعت کشور به حدی بوده است که علیرغم توانمندی دانشگاه‌ها ارتباط موثری شکل نگرفت.

سهل آبادی با اشاره به اینکه در پسابرجام تنها به دنبال مشارکت و نه خرید کالا از خارج از کشور هستیم، اظهار کرد: ما در این شرایط ما درصدد جذب سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی در جهت افزایش تولید هستیم و اینکه بتوانیم دیون خود را از طریق تولیدات بپردازیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار