تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان عنوان کرد:
وجود قوانین و بخشنامه‌های مخل تولید در کشور
اگر مشاهده می‌کنیم بانک‌ها در عقود مشارکتی و مبادله به صورت یکطرفه عمل می‌کنند، نشانگر این است که قانون بانکداری بدون ربا دچار مشکل است و بانک‌ها تنها شریک سود هستند و نه ضرر
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اگر مشاهده می‌کنیم بانک‌ها در عقود مشارکتی و مبادله به صورت یکطرفه عمل می‌کنند، نشانگر این است که قانون بانکداری بدون ربا دچار مشکل است و بانک‌ها تنها شریک سود هستند و نه ضرر.

بیژن پناهی‌زاده در بیست و ششمین اجلاس روسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز، 14 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه قوانین و بخشنامه‌های مخل تولید در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اکثر مشکلات تولید به قوانین و مقررات باز می گردد؛ برای مثال قسمتی از قوانین بانکداری بدون ربا اعمال نمی‌شوند.

وی با تاکید بر بهره‌مند شدن بانک از سودی که نصیب واحدهای تولیدی می‌شود، افزود: در کشورهای توسعه یافته نرخ بهره زیر 0.5 درصد است، در صورتی‌که در کشور ما سود تسهیلات حداقل 21 درصد است و حتی گزارشاتی مبنی بر 33 درصد بودن نرخ سود تسهیلات به ما گزارش شده است.

پناهی زاده تصریح کرد: آیا یک واحد تولیدی که با نرخ سود 33 درصدی وام، اقدام به تولید می‌کند، می‌تواند با انواع کالاهای خارجی رقابت کند؟ البته فقط در صورتی می‌توان در کشور رقابت کرد که مرزها بسته شوند و تمام تولیدات داخلی با هر قیمتی به مصرف داخلی برسند.

وی عنوان کرد: اگر قصد افزایش صادرات و حضور پررنگ و موثر در بازارهای جهانی را داشته باشیم، راهی جز کاهش هزینه‌های تولید وجود ندارد و دیگر نمی‌توان با تکنولوژی و ماشین آلاتی که معادل 5 برابر نرمال دنیا مصرف انرژی دارند، به بهره‌وری دست یافت.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص قوانین بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: سوالی که وجود دارد این است که چرا این سازمان جرائم بیمه‌‌ای را نمی‌بخشد البته دلیل آن عدم اجازه مجلس در بخشش اینگونه جرایم است و معتقدیم مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عملکرد مجلس بوده است.

پناهی زاده گفت: اگر در قانون مالیاتی نواقصی دیده می شود باید آن ها را اصلاح کرد و توصیه ما این است کسانی که قصد حمایت از واحدهای تولیدی را دارند به مجلس بفرستیم و از آن‌ها حمایت کنیم زیرا در هر نشست مربوط به صنعت، مدیران و مسولین مشکلات این بخش را ناشی از نقص در قوانین می‌دانند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: بیژن پناهی زاده
:
:
:
آخرین اخبار