تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان مطرح کرد:
مطالبه ۶۴۰ میلیاردی تامین اجتماعی از کارگاه‌های استان
خوزستان صد در صد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه کشور را و نیز 85 درصد گاز مصرفی و صادرات کشور را تولید می‌کند
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان در بخش تامین اجتماعی ۴۱۸ میلیارد تومان ماهیانه گردش مالی دارد.

محمود یارعلی‌زاده در بیست و ششمین اجلاس روسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اظهار داشت: خوزستان صد در صد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه کشور را و نیز 85 درصد گاز مصرفی و صادرات کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: 66 درصد مواد اولیه پتروشیمی و 60 درصد ظرفیت‌های بندری کشور با 15 اسکله و نیز تأمین30 درصد انرژی بالفعل کشور بخش کوچکی از ظرفیت‌های خوزستان را نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه خوزستان در بخش تامین اجتماعی 418  میلیارد تومان ماهیانه گردش مالی دارد، بیان کرد: خوزستان در بخش تأمین اجتماعی بیش از 640 میلیارد تومان از کارگاه‌های استان خوزستان مطالبات معوق دارد.

وی گفت: خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد. تأمین اجتماعی در بخش درمان، سلامت مردم و نیز در بخش بیمه‌ای امنیت اشتغال و امنیت نیروی کار را تأمین می‌کند.

یارعلی‌زاده تصریح کرد: خوزستان در صنعت پرورش ماهی ظرفیت زیادی دارد ولی مجتمع‌های تولیدی پائین دستی این صنعت برای جلوگیری از خام فروشی به درستی تعیین نشده‌اند.

وی با بیان اینکه خوزستان 9 واحد تولیدی شکر دارد، تصریح کرد: این استان با تولید شیره قبل از تولید شکر می‌توانست قطب تولید شیره در کشور باشد ولی اکنون با وجود اینکه قطب تولید شکر در کشور است، قطب شیره در جای‌دیگر کشور واقع شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان درباره نقش تأمین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی بیان کرد: زمانی‌که اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در جمع‌کارآفرینان مطرح شد کشور در تحریم‌ها قرار گرفته بود به همین دلیل کشور باید به سمت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی حرکت می‌کرد تا محدودیت‌های خارجی از بین برود.

وی افزود: آن‌زمان که صحبت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور پیش می‌آید بحث نیروی کار مطرح می‌شود که باید این ظرفیت‌ها را ایجاد کنند به همین  دلیل در اینجا نقش سازمان تامین اجتماعی و سازمان های بیمه‌گر پدیدار می‌شود. وقتی در کارگاه‌های تولیدی به دلیل استراتژی اقتصاد مقاومتی رونق صورت می‌گیرد تولیدات کشور افزایش پیدا می‌کند و میل به مصرف کالاهای داخلی در کشور نهادینه شود.

یارعلی‌زاده با بیان اینکه حمایت از کارگاه ها و نیروی کار توسط تأمین اجتماعی نقش موثری در اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: تامین اجتماعی به واسطه این تولیدات در کارگاه‌ها منابعی را به دست می‌آورد که مجددا این منابع را در راه چرخه تولید و حمایت از تولید به کار می گیرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار