تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
مشکل حوزه درمان؛سوء مدیریت منابع انسانی و تجهیزات
سوء مدیریت منابع انسانی و تجهیزات و پول مهمترین مشکل حوزه درمان است که باید در این خصوص مدل مبتنی بر نیاز تعریف شده توسط کارشناسان در جامعه تبیین شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سوء مدیریت منابع انسانی و تجهیزات و پول مهمترین مشکل حوزه درمان است که باید در این خصوص مدل مبتنی بر نیاز تعریف شده توسط کارشناسان در جامعه تبیین شود.

یوسف پریدار در نخستین نشست سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت دزفول با رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در حوزه سلامت باید خدمات به نیازمند واقعی ارائه شود نه افرادی که خواهان آن هستند و نیازسنجی نیز مبتنی بر نظر کارشناسان باشد.

وی با اشاره به مصرف بالای دارو در کشور گفت: باید کارت هوشمند برای بیمار فعال شود تا با مراجعه به داروخانه برای دریافت دارو مشخص شود چه زمان و چه مقدر از داروی درخواست شده دریافت کرده است تا تقاضا مازاد نیاز نباشد و داروها هدر نروند.

پریدار با اشاره به اینکه بار مصرف بالای دارو در کشور بر دوش نظام سلامت می باشد گفت:متاسفانه در جامعه جایگاه پزشک عمومی در جامعه تخریب شده است و اعتماد به این قشر از بین رفته که همه ما در این مورد مقصر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر پزشک عمومی در روستاها به فردی برای مهرکردن دفترچه تبدیل شده است گفت:بزرگترین منابع یک کشور منابع انسانی هستند که متاسفانه استفاده درستی از این منابع و جایگاه پزشکان عمومی نمی شود.

وی گفت: تا بخواهیم جایگاه واقعی پزشک عمومی را در جامعه برگردانیم و پزشک عمومی به عنوان اسکلت نظام درمانی تعریف شود هم زمان زیادی هدر رفته و هم منابع انسانی از بین می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت گفت:برداشت های غلطی از این سازمان های مردم نهاد در جامعه وجود دارد و تصور می شود سازمان های مردم نهاد باید تنها در حوزه درمان فعالیت کنند در حالی که جای سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت خالی است.

وی افزود: باید بیشترین هزینه را در حوزه بهداشت کرد تا بعدها مجبور نباشیم صدها دلار برای درمان بیماری هزینه کنیم.

پریدار اظهار کرد :سمن ها باید نگرش خود را تغییر داده و گوشه چشمی به بهداشت نیز داشته باشند و آموزش را نیز فراموش نکنند.

وی افزود:دولت به سمت واگذاری و برون سپاری پیش می رود و تنها کار نظارت بر سازمان های مردم نهاد را بر عهده دارد از این رو سازمان ها باید همه وظایف خود را با نظارت دولت انجام دهند.

در این نشست نمایندگان سازمان های مردم نهاد دزفول به بیان مشکلات این سازمان ها پرداختند که باطل شدن مجوز موسسه های خیریه در صورت پرداخت نکردن مالیات،کمبود بودجه مهمترین مشکل این سازمان ها بود.

بیش از 20 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت دزفول فعال هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار