تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان شادگانی 472 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند
کشاورزان تولید کننده محصولات باغی و زراعی شهرستان شادگان در بازه زمانی سال زراعی91 تا 94، 472 میلیارد و 706 میلیون ریال به عنوان غرامت دریافت کرده اند
کشاورزان تولید کننده محصولات باغی و زراعی شهرستان شادگان در بازه زمانی سال زراعی91 تا 94، 472 میلیارد و 706 میلیون ریال به عنوان غرامت دریافت کرده اند.

نعمت الله آلبوغبیش در گفت و گو با رسانه های محلی شهرستان در خصوص برخی انتقادها به شیوه و روند پرداخت غرامت به کشاورزان و نخلداران شهرستان، گفت: این غرامت به کشاورزان تولیدکننده محصولات خرما، گندم، جو، برنج و کلزا پرداخت شده است.

وی ادامه داد:سال زراعی گذشته، پرداخت 180 میلیارد و 763 میلیون ریال غرامت محصولات کشاورزی خسارت دیده زراعی و باغی به 13 هزار بهره بردار تصویب شده و تاکنون نیز، 70 میلیارد ریال از این مجموع پرداخت شده است.

آلبوغبیش اضافه کرد:مابقی این مبلغ نیز به میزان 110 میلیارد و 763 میلیون ریال به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.

معاون فرماندار شادگان با بیان خسارت های خشکسالی طی سال های زراعی گذشته به کشاورزان، گفت:غرامت بیمه، تنها بخشی از خسارت را جبران می کند.

وی راهکار نجات بخش کشاورزی و نخیلات شادگان را انتقال آب بین حوزه ای از کارون به جراحی عنوان کرد.

شهرستان شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که تنها نیمی از این اراضی کشت می شود.

همچنین بیش از ۱۲هزار هکتار نخیلات با دو میلیون اصله در این شهرستان وجود دارد که سالانه حدود ۵۰هزار تن خرما برداشت می شود که بیش از ۳۵هزار تن آن به خارج کشور صادر می شود، ضمن اینکه سالانه ۲۸هزار تن گندم تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار