تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری مطالبات کارکنان کارخانه قند شمال خوزستان
مدیر تسویه حساب کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان از پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان این کارخانه مربوط به سالهای گذشته پس از تسویه بدهی های کارخانه قند خبر داد
مدیر تسویه حساب کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان از پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان این کارخانه مربوط به سالهای گذشته پس از تسویه بدهی های کارخانه قند خبر داد.

کارخانه قند شمال خوزستان در کیلومتر هفت جاده شوش، دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1382 تاکنون تعطیل شده است.

تعدادی از کارکنان این کارخانه روز چهارشنبه با برپایی تجمعی پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.

احمد هادی نژاد گفت:40 نفر از کارگران شرکت قند دزفول 76 میلیارد ریال بابت حق سنوات ، حقوق ، عیدی ، پاداش و مرخصی از این کارخانه که سالها پیش تعطیل شده است طلبکار می باشند.

وی افزود:منبع تامین مالی مطالبات کارکنان این کارخانه طبق نظام نامه قانون تجارت پس از اتمام تسویه حساب و یا اعاده اعتبار به تاجر ورشکسته امکانپذیر می باشد.
هادی نژاد گفت:تا زمانیکه کار تسویه بدهی کارخانه قند دزفول به پایان نرسد پرداخت مطالبات کارگران کارخانه مذکور از طریق امور تسویه امکانپذیر نمی باشد.

بازسازی کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان پس از 14 سال تعطیلی اخیرا از سوی سازمان گسترش و نوسازی ایران با 100 میلیارد ریال در گام نخست آغاز شده است.

حدود 600 میلیارد ریال دیگر برای بازسازی خط تولید این کارخانه نیاز است.

پیش بینی می شود این کارخانه در سال زراعی 96 به بهره برداری برسد.

با توجه به اجرای طرح احیاء 550 هزارهکتار از اراضی زراعی استان خوزستان پیش بینی می شود سازمان جهاد کشاورزی 45 هزار هکتار از این اراضی را به کشت پاییزه چغندر قند که تنها درشمال خوزستان به دست می آید، اختصاص دهد.

این کارخانه پس از تعطیلی در سال 1382 و با اعلام ورشکستگی در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت.

تعطیلی کارخانه قند شمال خوزستان علاوه بر بیکاری کارگران این شرکت و تشدید بیکاری در منطقه موجب توقف کشت محصول چغندر قند در شمال خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار