تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 17 درصدی مصرف سوخت
مصرف سوخت ناوگان باری کشور با اجرای مصوبه اختصاص سوخت بر اساس پیمایش 17 درصد کاهش یافته است
مصرف سوخت ناوگان باری کشور با اجرای مصوبه اختصاص سوخت بر اساس پیمایش 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در حاشیه ششمین کارگره تخصصی حمل و نقل کالای کشور در بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: با اجرای مرحله نخست مصوبه اختصاص سوخت بر اساس پیمایش و اسناد حمل و نقل به ناوگان بار از مهر امسال، تا کنون هشت میلیون لیتر سوخت در کشور صرفه جویی شده و به طور میانگین در کشور 17 درصد کاهش مصرف سوخت داشته ایم.

آقای دغاغله افزود: البته میزان کاهش مصرف سوخت در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر بوده و 20 درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: بخش دوم مصوبه اختصاص سوخت بر اساس پیمایش و اسناد حمل و نقل به ناوگان بار شامل  اختصاص سوخت بر اساس داده های دستگاه موقعیت یاب است که از مهر سال آینده اجرا خواهد شد.

دغاغله همچنین با اشاره به جابه جایی سالانه 385 میلیون تن کالا از طریق ناوگان داخلی افزود: هم اکنون 432 هزار ناوگان فعال در کشور داریم و 4200 شرکت حمل و نقل بار در کشور فعالیت دارد و بیش از 90 درصد حمل کالا پایانه های جاده ای انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما به علت موقعیت جغرافیای سیاسی در زمینه ترانزیت کالا نقش تعیین کننده ای دارد وبا توجه به اجرای برجام سال آینده حمل و نقل جاده ای فعال تر می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشورگفت: استان بوشهر جزء استان های ویژه به لحاظ حمل و نقل کالا در کشور است و رتبه دوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

ششمین کارگره تخصصی حمل و نقل کالای کشور با حضور مدیران ستادی سازمان راهداری و مدیران کل حمل و نقل و پایانه های استان‌های فارس، خوزستان، همدان، مرکزی اصفهان، هرمزگان، کرمان و آذربایجان شرقی با موضوع بهره وری حمل و نقل جاده ای در بوشهر برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار