تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه بانک مرکزی درباره کارت‌های بین‌المللی
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی پذیرش کارت های بین المللی در مرکزهای فروش ایران و صدور چنین کارت هایی از سوی بانک های ایرانی را دو مرحله از برنامه های بانک مرکزی در پسابرجام اعلام کرد
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی پذیرش کارت های بین المللی در مرکزهای فروش ایران و صدور چنین کارت هایی از سوی بانک های ایرانی را دو مرحله از برنامه های بانک مرکزی در پسابرجام اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بانک مرکزی، «ناصر حکیمی» در نشست شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با محور «اقتصاد مقاومتی» درباره برنامه بانک مرکزی در زمینه کارت های بین المللی اعتباری گفت: اولویت این است که امکان پذیرش کارت های بین المللی در مرکزهای فروش ایران فراهم شود و در مرحله بعدی بانک های ایرانی بتوانند کارت هایی را صادر کنند که در سطح بین المللی قابلیت پذیرش دارد.

مدیرکل فناوری بانک مرکزی افزود: ما اکنون پذیرش کارت را در نظر قرار داده ایم که فعالیت فنی آن آغاز شده و خوب جلو رفته است اما در بعد فعالیت حقوقی و قانونی، فعالیت های جدی تری برای مذاکره و رفع محدودیت های دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) باید انجام شود.

وی درباره اتصال بین المللی در پرداخت های کلان و تجاری از طریق سوئیفت اعلام کرد خوشبختانه در پی مذاکرات انجام شده، فرایندی که برای ورود یک بانک جدید به سوئیفت دو تا سه ماه طول می کشد، در دو هفته برای تمام بانک های ایرانی و به طور همزمان اجرا شد.

شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.

جایگاه نخست ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر رتبه کاربری و نفوذ در ابزار های پرداخت نوین

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره پیشرفت های چشمگیر ابزار پرداختی در ایران گفت: ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر رتبه کاربری و نفوذ در ابزار های پرداخت نوین در جایگاه نخست قرار دارد.

وی وضع ایران را از نظر شاخص های نظام پرداختی در دنیا، در حد کشور های متوسط اروپایی دانست و افزود: مبلغ تراکنش در سیستم های پرداختی خرد مانند شتاب و شاپرک نزدیک به چهار برابر تولید ناخالص ملی در سال است و نزدیک به چهار و نیم برابر ارزش تولید ناخالص ملی نیز در سامانه های تسویه ای مانند ساتنا جابجا می شود.

این مقام بانک مرکزی تاکید کرد استفاده از کاربری سیستم پرداخت خرد، در حال افزایش و نگران کننده است.

به گفته حکیمی، در ایران برخلاف دیگر کشور ها جابجایی مبلغ های بزرگ تجاری برای مصرف کننده صفر، بدون کارمزد و رایگان است و هزینه آن به بانک ها تحمیل می شود.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، در نشست شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با محور «اقتصاد مقاومتی» حضور داشت.
:
:
:
آخرین اخبار