تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب 30 دامگاه و محمیه در تالاب بامدژ
30 دامگاه، محمیه و 15 رشته تور زنده گیری پرنده در تالاب بامدژ جمع آوری و تخریب گردیدند
خوزنیوز: 30 دامگاه، محمیه  و 15 رشته تور زنده گیری پرنده در تالاب بامدژ جمع آوری و تخریب گردیدند.

به گزارش خوزنیوز؛ حسن آقا شیرمحمدی سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طی گشت و کنترل مشترک مأمورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و شهرستان شوش و پارک ملی کرخه در تالاب بامدژ 30 دامگاه و محمیه و 15 رشته تور زنده گیری پرنده در تالاب بامدژ جمع آوری و تخریب گردیدند.

وی افزود: محمیه روش صید گروهی پرندگان می‌باشد. در این روش صیاد در کومه داخل نیزار مخفى شده و با استفاده از دانه، دسته هاى پرندگان را جذب محلى میکند که دام در آن محل تعبیه شده است و سپس پرندگان را در دسته های بزرگ به دام میاندازد.

شیرمحمدی گفت: با توجه به گشت های شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان و با هدف پیشگیری از شکار و صید در استان به تالاب بامدژ مراجعه کرده و  دامگاه ها و رشته و تورهایی که برای زنده گیری پرندگان استفاده می شود جمع آوری و تخریب گردیدند و متخلفین نیز از محل متواری شدند.

وی همچنین از نجات دادن یک قطعه پرنده باقرقره از تور زنده گیری پرنده خبر داد و گفت: طی گشت و کنترل یگان اداره کل حفاظت محیط  زیست خوزستان در حوزه اهواز یک قطعه پرنده باقرقره که در تور زنده گیری پرنده گیر کرده بود کشف و رهاسازی شد و متخلف نیز از محل متواری شده بود.

به گزارش خوزنیوز؛ تالاب بامدژ نمونه منحصر به فردی در ميان چشم اندازهاي شهرستان اهواز مي باشد و تالابي دائمي با آب شيرين است. اين تالاب در 40 كيلومتري شمال غربي شهرستان اهواز در امتداد جاده آسفالته اهواز انديمشك قرار دارد.

تالاب بامدژ به علت برخورداري از شرايط مساعد و به عنوان اكوسيستم آبي در منطقه گرم و خشك اهواز ، محل جذب هزاران پرنده مهاجري است كه اوائل پائيز و زمستان از مناطق شمالي به اين تالاب مهاجرت مي كنند. عمده ترين پرندگان تالاب عبارتنداز خانواده اردك شكلان، خانواده غاز سانان، كشيمها، آبچليك ها، حواصيل ها، اكراس ها و پرندگان بومي آن دراج و خانواده گنجشك سانان و ... مي باشند. از ميان پرندگان حمايت شده مهاجر به منطقه بامدژ مي توان به اردك سرسبز ، اردك مرمري ، اردك تاجدار، عقاب ماهيگير، قرقي، انواع سارگپه، اكراس آفريقايي و ... اشاره كرد.
:
:
:
آخرین اخبار