تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛
سومین نشست "شهر، میراث، آینده" برگزار شد
سومین نشست "شهر، میراث، آینده" با موضوع "میراث صنعتی" از سوی کانون معماران و شهرسازان جوان ایران و موسسه آموزش عالی کارون با حضور پیروز حناچی،معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.
علی اعطا، دبیر علمی این نشست، اظهار کرد: میراث صنعتی موضوعی است که اخیرا در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شده و براساس مصوبه ای قرار بر این است که از میراث معماری صنعتی ایران محافظت شود.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه از رویه های تخریب و نوسازی جلوگیری می شود و تغییر کاربری و ماموریت های جدید برای این بناها ایجاد می شود.

مشاور رسانه ای معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به حضور دکتر حناچی در سومین نشست "شهر، میراث، آینده" با موضوع "میراث صنعتی" اشاره کرد و گفت: در این نشست میراث معماری صنعتی ایران از جنبه های علمی مورد بررسی قرار گرفت و به تجارب کشورهای غربی و تجارب مشاور در ایران در این حوزه اشاره شد، و اینکه چه رویکردهایی باید وجود داشته باشد تا از بین رفتن میراث صنعتی جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین نشست از سلسله نشست های شهر، میراث، آینده با سخنرانی رضا بهبهانی، علی اعطا و مهیار حدیقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شده بود.

اعطا افزود: همچنین دومین نشست با عنوان "هویت شهری" با حضور علی اعطا مشاور رسانه ای معاون وزیر راه و شهرسازی، ایمان رییسی استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد قزوین و نادر چادرباف عضو هیات مدیره انجمن صنفی معماران خوزستان، در محل پایگاه خبری همای خوزستان برگزار شد.

مرجع/ سازه نیوز

:
:
:
آخرین اخبار