تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:
امین مردم در مجلس خبرگان رهبری حتماً باید مجتهد باشد
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد، گفت: کسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در حاشیه همایش «امنای امت، جایگاه وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری» که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا به اعضای خبرگان رهبری امنای امت می‌گویند، اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات و برگزیدن کاندیدای مجلس خبرگان، اعضای این نهاد را برای دومنظور امین خود می‌کنند.

وی دو وظیفه اعضای مجلس خبرگان را انتخاب و نظارت بر رهبر عنوان کرد و گفت: نظارت بر رهبری بدین معناست که مجلس خبرگان توجه داشته باشد که رهبر موجود شرایط رهبری خود را از دست ندهد و همانند روز انتخاب، بر همه امور مسلط باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم اعضای خبرگان را امین خود می‌دانند تا آنها نسبت به خیر و شر و وقایعی که در کشور رخ می‌دهد، آگاهی و توجهات لازم را داشته باشند.

محمدی‌گلپایگانی با تأکید بر اینکه امین بودن از سوی مردم شرایطی دارد، گفت: کسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.

وی با تأکید بر اینکه کاندیدای مجلس خبرگان باید مجتهدشناس باشد، بیان کرد: کسی که باید در شرایط خاص، رهبر امت را انتخاب کند، اگر خود اهل تشخیص نباشد، چه کسی را می‌خواهد انتخاب کند؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به سیاسی کردن انتخابات خبرگان رهبری گفت: این جایگاه مقدس است و سیاسی‌بازی، جناح‌بندی، فرقه‌گرایی و این گونه بحث‌ها در مجلس خبرگان راه ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه همیشه بهترین افراد در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌اند، بیان کرد: اعضای خبرگان در این چهار دوره کسانی بودند که از سوی قاطبه مردم در حوزه انتخابیه خود شناخته شده بودند و مردم آنها را به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی می‌شناسند.

وی با اشاره به هیاهوهای سیاسی برخی گروه‌ها در خصوص انتخابات خبرگان رهبری تصریح کرد: این حرف‌هایی که در برخی مجامع سیاسی می‌زنند، در خبرگان رهبری جایی ندارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار