تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
با آباد کردن برخی استان ها، خوزستان خرابه نشود
در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب برای صنایع برداشت می شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که برخی از مسئولان با آباد کردن برخی استان ها، خوزستان را تبدیل به خرابه نکنند، عنوان کرد: در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب برای صنایع برداشت می شود.

آیت الله محسن حیدری در همایش نقش عشایر در پیروزی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز(پنج شنبه 16بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وحدت، اتحاد، همدلی و همگرایی پیام این همایش است که بارها در زیر پرچم ایران اسلامی تجلی پیدا کرده و مایه خیر و برکت در استان و کشور بوده است.

وی افزود: درخت انقلاب علی رغم تمام توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان، شکوفایی پیدا کرده و امروز ایران یکی از رتبه های برتر علمی در جهان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تهدیدات دشمنان ناشی از عدم شناسایی ایران است، تصریح کرد: بازداشت اخیر تفنگ داران آمریکا و عذرخواهی وزیر خارجه آمریکا نشان از اقتدار ایران اسلامی و نعمت ناشی از وحدت ملت است.

حیدری با بیان این که مشکلات خوزستان با وحدت قابل برطرف شدن است، گفت: اگر امروز در استان مشکل بیکاری یا کمبود آب وجود دارد با وحدت و همکاری قابل حل هستند. از سال 75 تا 92 تنها 2 درصد طرح کشاورزی موسوم به طرح رهبری اجرا شد و اگر این طرح اجرا شود 300 هزار فرصت شغلی تأمین شده و معضل اشتغال در استان برطرف می شود.

وی ادامه داد: از خرداد سال 93 تا آذر 94، 196 هزار هکتار از این طرح اجرا شد، البته دولت قصد دارد 238 هزار هکتار از این طرح را به مرحله بعد و با تاخیر اجرا کند و دلیل آن کمبود منابع آب است. این درحالی است که همه می دانیم کمبود آب به دلیل انحراف سرشاخه های رودخانه های استان است و این امر موجب ایجاد مشکل آب در استان شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که نباید برخی از مسئولان با آباد کردن برخی استان ها خوزستان را تبدیل به خرابه کنند، عنوان کرد: در شورای عالی آب تصویب شد که هرگونه برداشت از سرشاخه و انتقال آب به جز برای شرب غیر مجاز است اما در برخی استان ها مشاهده می شود شلتوک کاری شده و برای پرورش ماهی مجوزهای داده و آب را برای صنایع برداشت می شود.

حیدری اضافه کرد: حال این که در خوزستان بی آبی مشکلاتی را ایجاد کرده و حتی دامپروران به فکر فروش دام های خود و مهاجرت هستند و این یک فاجعه است. باید دریچه های انتقال آب از سرشاخه های کارون تا ابد بسته شوند.

وی با بیان این که دفاع از خوزستان، دفاع از انقلاب و کشور است، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق مردم خوزستان نیازمند وحدت، انسجام و همگرایی همه است. مردم، عشایر، اساتید دانشگاه، مدیران، نمایندگان مجلس، علما، نمایندگان مجلس خبرگان و ... باید در این خصوص متحد باشند و این برای دفاع از اصل انقلاب است؛ خوزستان برای تمام کشور حیاتی است؛ راه حفظ حقوق مردم وحدت و برادری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار