تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر خاتمی نیا:
انحراف چشم از علل شایع مراجعه به چشم‌پزشک است
بیشتر مراجعات به مطبهای چشم پزشکی را بیمارانی تشکیل می دهند که دچار بیماری استرابیسم(انحراف چشم) هستند
خوزنیوز: سمینار کشوری دو روزه «تازه های استرابیسم (انحراف چشم)» به میزبانی استان خوزستان و شهرستان اهواز در سالن اجتماعات هتل نیشکر اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر غلامرضا خاتمی نیا عضو هیئت علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دبیر سمینار در خصوص برگزاری سمینار تازه های استرابیسم در اهواز، اظهارکرد: این سمینار دو بار در سال، یک بار به میزبانی تهران و بار دیگر به میزبانی یکی دیگر از استان های کشور برگزار می شود و امسال استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان محل برگزاری این سمینار انتخاب شد.

وی ادامه داد: بیش از 120 نفر در این سمینار ثبت نام کردند که مجموع افراد حاضر در سمینار به همراه دیگر شرکت کنندگان به 170 نفر می رسد. برگزاری سمینار تازه های استرابیسم اهواز با همکاری انجمن چشم پزشکی استان، گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، انجمن فوق تخصصی استرابیسم ایران و انجمن چشم پزشکان ایران در محل هتل نیشکر اهواز در حال برگزاری است.

عضو هئیت مدیره انجمن چشم پزشکی خوزستان گفت: استقبال مناسب از برگزاری سمینار تازه های استرابیسم اهواز، نشان دهنده آن است که چنانچه سمیناری در شان پزشکان و گروه های پزشکی در اهواز تشکیل شود، افراد مشتاق برای حضور در این چنین سمیناری بسیارند.

خاتمی نیا افزود: آشنایی با تازه های رشته چشم پزشکی و به ویژه مباحث پیرامون بیماری استرابیسم از اهداف مهم برگزاری این سمینار به شمار می رود، چرا که بیشتر مراجعات به مطب های چشم پزشکی را بیمارانی تشکیل می دهند که دچار بیماری استرابیسم(انحراف چشم) هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به این شرایط، برگزاری سمینار تازه های استرابیسم در اهواز و ارائه مطالب جدید و یافته های تازه در این زمینه بسیار حایز اهمیت تشخیص داده شد و ضرورت داشت که این مطالب به اطلاع همکاران برسد و همچنین بستری فراهم شود تا بتوانیم در این راه از تجارب یکدیگر نیز استفاده کنیم.

دبیر سمینار تازه های استرابیسم اهواز درباره بیماری استرابیسم و میزان شیوع آن گفت: استرابیسم یا انحراف چشم بیماری نسبتا شایعی است، به همین دلیل بیشترین میزان مراجعه به چشم پزشک ناشی از این بیماری است.

خاتمی نیا گفت: یکی از برنامه های جانبی سمینار، بازدید شرکت کنندگان از مناطق گردشگری استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر است که این برنامه ظرف امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) اجرا می شود.

گفتنی است؛ بیماری استرابیسم یا لوچی، هرگونه انحراف از هم‌راستایی صحیح چشم‌ها است. عدم هماهنگی حرکت عضلات چشم یا عدم توانایی تمرکز بین دو چشم که باعث می‌شود چشم‌ها در جهات متفاوتی قرار بگیرند و دچار انحراف شوند و این بیماری یکی از مشکلات شایع چشم پزشکی است
:
:
:
آخرین اخبار