تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون خانه کارگر کشور:
عملکرد خارج ازقانون کار، خلاف دیدگاه های نظام در حوزه کارگری است
معاون دبیرکل خانه کارگر با انتقاد از وضعیت کارگران شاغل در بازارچه های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی گفت: خروج این مناطق از قانون کار خلاف دیدگاه های نظام در حوزه کارگری است
معاون دبیرکل خانه کارگر با انتقاد از وضعیت کارگران شاغل در بازارچه های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی گفت: خروج این مناطق از قانون کار خلاف دیدگاه های نظام در حوزه کارگری است.

حسن صادقی روز جمعه در مراسم جشنی به مناسبت دهه فجر در تالار اجتماعات خانه کارگر استان اظهار کرد: در نوار مرزی کشور بازارچه های مرزی و مناطق اقتصادی ویژه فعال شده اند که از قانون کار تبعیت نمی کنند و کارگران با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

وی همچنین دهه فجر را سرمنشاء شکل گیری نظام با عزت و اقتدار دانست و افزود: انقلاب اسلامی از روی گرسنگی و نبود شغل و صنعت اتفاق نیفتاد بلکه نبود آزادی و اسلام باعث شکل گیری انقلاب شد.

صادقی تاکید کرد: این نظام آزادی های زیادی برای تمام اقشار بوجود آورد و اگر امروز در حوزه کارگری با مشکلاتی روبه رو هستیم به دلیل استفاده نکردن از بستری است که نظام برای فعالیت فراهم کرده است به طور مثال در مجلس قوانینی تصویب می شود که برای صنعت و تولید و اشتغال سم مهلک است.

وی با بیان اینکه دولت با به فرجام رساندن برجام، به این ملت عزت داده، تاکید کرد: متاسفانه می بینیم که یکی از نمایندگان بخاطر امضای برجام سکته کرده اما هیچ نماینده ای بخاطر تعطیل شدن کارخانه ها و بیکاری صدها کارگر سکته نمی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان اختلاف میزان حقوق و دستمزد کارگران قراردادی و پیمانکاری با نیروهای رسمی را ناعادلانه دانست و گفت: کارگران پیمانکاری نفت و پتروشیمی حدود 40 میلیون ریال کمتر از رسمی ها حقوق می گیرند.

آقایار حسینی در این مراسم اظهار کرد: در مجموعه نفت و پتروشیمی کارگران با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی تعداد کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی در استان را یک میلیون نفر عنوان کرد و افزود: با احتساب افراد تحت پوشش هر خانوار، جمعیت خانواده کارگری به سه میلیون نفر می رسد.

حسینی با اشاره به مشکلات کارگران خوزستان گفت: واحدهای صنعتی در استان وجود دارد که کارگران آنها بیش از 30 ماه حقوق نگرفته اند که شرکت لوله سازی خوزستان و آجر جیل از این نمونه هستند.

وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل در واحدهای تحت پوشش شرکت نیشکر اجرا نشده و اغلب واحدهای این شرکت فاقد تشکل کارگری هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار