تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیست نهایی داوطلبان به وزارت کشور ارسال شد
لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بامداد امروز(شنبه) به وزارت کشور ارسال شد
لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بامداد امروز(شنبه) به وزارت کشور ارسال شد.

این مطلب را یک منبع آگاه در شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: با توجه به محرمانه بودن لیست هنوز آماری از داوطلبان تایید صلاحیت شده در اختیار نداریم.

ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه آغاز و تا 4 دیماه ادامه داشت که 12هزار و 123 نفر نام نویسی کردند.

هیات های اجرایی در نخستین گام بررسی صلاحیت ها با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره در تاریخ های پنجم تا چهاردهم دیماه اقدام کردند و نتایج آن را در اختیار داوطلبان و هیات های نظارت استانی اعلام کردند.

آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله صلاحیت آن ها رد شده و یا احراز نشده بود می توانستند از تاریخ 16 تا 19 دیماه اعتراض خود را تسلیم هیات نظارت کنند.

هیات های نظارت استانی نیز از 20 تا 26 دیماه نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کردند و نتایج آن را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کردند.
شورای نگهبان نیز از 27 دیماه تا 16 بهمن ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و در نهایت بامداد امروزـشنبه- اسامی آن را به وزارت کشور اعلام کرد.

آن دسته از داوطلبانی که در هیات های اجرایی و نظارت صلاحیت آن ها تایید شده بود و در شورای نگهبان صلاحیت آن ها احراز نشد، از 17 تا 19 بهمن ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.

داوطلبان قطعی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند از 29 بهمن ماه به مدت یک هفته تبلیغات خود را آغاز کنند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار