تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار خیره کننده بارسلونا در پیروزی‌های پر گل
والنسیا چهارشنبه شب در کوپا دی ری و در نوکمپ متحمل شکست سنگین هفت بر صفر شد اما آبی‌ اناری‌ها به گلباران کردن دروازه حریفان در لالیگا و در اروپا عادت دارند
آبی‌اناری‌ها 82 پیروزی پر گل را در پنج سال اخیر به ثبت رساندند.

به نقل از آس، والنسیا چهارشنبه شب در کوپا دی ری و در نوکمپ متحمل شکست سنگین هفت بر صفر شد اما آبی‌ اناری‌ها به گلباران کردن دروازه حریفان در لالیگا و در اروپا عادت دارند.

آمار خیره کننده بارسلونا در پیروزی‌های پر گل

پر سر و صدا‌ترین پیروزی برابر حریف دیرینه‌اش ر‌ئال‌ ماد‌رید به دست آمد، سال 2009 در سانتیاگوبرنابئو 6 بر دو و در سال 2010 پنج بر صفر پیروز شدند. بارسلونا در پنج سال اخیر در لالیگا، کوپا سوپر کاپ 59 پیروزی بیش از چهار گل برابر تیم‌های دسته اول لیگ به دست آورده است.

10 پیروزی پر گل در کوپا دل ری مقابل تیم‌های دسته پایین‌تر و 14 پیروزی در اروپا کسب کردند. در مجموع 89 بازی یک بار 9 و هشت گل، سه بار هفت گل، هشت بار 6 گل، 28 بار پنج گل و 42 بار چهار گل را وارد دروازه حریفان کرده است. بارسلونا تقریبا در این مدت همه تیم‌های دسته یک لالیگا را گل باران کرده است. تنها سلتاویگو، ایبار، لاس پالاماس و اسپورتینگ خیخون از آن نجات پیدا کردند.

حضور نداشتن دائمی این تیم‌ها در دسته لیگ و بازی نکردن در کوپا با بارسلونا را می‌توان از دلایل این اتفاق دانست. به سه تیم از چهار باشگاه، سه گل زده است و تنها لاس پالاماس است که دو گل از آبی‌ اناری‌ها دریافت کرده است. این موضوع نشان دهنده قدرت تهاجمی بارسلونا است چون شاگردان لوییس انریکه تنها تیم‌های ضعیف را با پیروزی پر گل شکست ندادند بلکه بزرگان را نیز به زانو در آورده‌اند.

به طور مثال می‌توان سه نتیجه‌ ضعیف ر‌ئال‌ ماد‌رید برابر بارسلونا را از سال 2010 نام برد. پنج بر صفر، چهار بر سه و چهار بر صفر نتایج این تیم مادریدی هستند. اتلتیکومادرید که به داشتن خط دفاعی مستحکم معروف است و در این فصل نیز این عنوان را به خود اختصاص داده است. پنج گل را از بارسلونا دریافت کردند و در اولین سال حضور دیگو سیمئونه به عنوان سرمربی قرمز و سفید پوشان چهار بر یک بازی را واگذار کردند.

در آخرین سوپر کاپ، سویا پنج بر چهار مغلوب بارسلونا شد و در کوپا چهار بر صفر از این تیم شکست خورد و سپس در لالیگا آبی‌ اناری‌ها چهار بر صفر، پنج بر صفر، چهار بر یک و پنج بر یک مقابل این تیم پیروز شدند. اتلتیک بیلبائو نیز شکست‌های سنگینی را محتمل شده است. چهار بر یک، پنج بر یک، پنج بر دو، 6 بر صفر نتایج تیم ایالت باسک است.

بیشترین تیمی که گل‌های فراوانی را از آبی‌ اناری‌ها دریاف کرده، رایو وایکانو است. چهار بر صفر (دو بار) هفت بر صفر، پنج بر صفر، 6 بر صفر، 6 بر یک و پنج بر دو نتایج این تیم برابر بارسلونا است. ختافه نیز دو بار با نتیجه‌ 6 بر صفر برابر آبی‌ اناری‌ها شکست خورده است.

والنسیا به جز شکست سنگین اخیرش، در سال 2012 پنج بر یک مغلوب تیم کاتالانی شد. در بازی‌های حذفی کوپا دل ری برابر تیم‌های دسته پایین‌تر 10 پیروزی پر گل به دست آوردند، 9 بر صفر اوسپیتالت و هشت بر صفر اوئسکا را شکست دادند.

قدرت آبی‌ اناری‌ها در اروپا با 18 پیروزی پرگل نیز دیده می‌شود. چهار بر صفر مقابل اشتوتگارت، چهار بر یک برابر آرسنال، پنج بر یک برابر پاناتینایکوس و شاختار دونتسک، پنج بر صفر و چهار بر صفر مقابل باته بوریسف، چهار بر صفر مقابل ویکتوریا پلژن، هفت بر یک بایر مقابل لورکوزن، چهار بر صفر برابر میلان و آژاکس 6 بر یک مقابل سلتیک، چهار بر صفر برابر آپوئل نیکوزیا، پنج بر چهار مقابل سویا، شش بر یک برابر رم پیروز شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار