تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار حرکت اصلی که باید در برنامه ورزشی گنجانده شوند
یکی از مسائل مهمی که باید رعایت شود این است که در برنامه ورزشی هر روزه باید حرکات ورزشی اصلی و پایه‌ای قرار داده شوند و اشتباهات متداول که در انجام آن‌ها پیش می‌آید، رفع شوند
گاهی اوقات احساس می‌کنیم که از برنامه ورزشی خود نتیجه زیادی نمی‌گیریم.

یکی از مسائل مهمی که باید رعایت شود این است که در برنامه ورزشی هر روزه باید حرکات ورزشی اصلی و پایه‌ای قرار داده شوند و اشتباهات متداول که در انجام آن‌ها پیش می‌آید، رفع شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از My Fitness pal، چند حرکت ورزشی اصلی عبارتند از:

1- اسکات

یکی از مهم‌ترین حرکاتی که در برنامه ورزشی انجام می‌دهید، اسکات است. اسکات بر روی ماهیچه‌های مختلف کار می‌کند، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث بهتر شدن تعادل و چابکی می‌شود.

یکی از ایراداتی که در انجام اسکات به وجود می‌آیند به اندازه کافی پایین نرفتن است. اگر شما در حرکت اسکات نصف راه را پایین بروید به همان اندازه نیز نتیجه می‌گیرید. در صورتی که به اندازه کافی پایین بروید عضلات باسن قوی‌تر می‌شوند.

2- وزنه زدن در حالت خمیده

در این حرکت فرد زانو و کمر را خم می‌کند و وزنه‌ای که در هر دو دست دارد را بالا می‌آورد.

بسیاری افراد وزنه را به سمت بالا پرتاب می‌کنند و نوسان می‌دهند. این کار باعث می‌شود که عضله کمتر فعالیت کند و به کمر فشار بیاید. در انجام این حرکت کمر باید کاملا ثابت باشد. باید مطمئن شوید که تنها با قدرت عضلات وزنه را بالا و پایین می‌بریم.

3- دراز و نشست

حرکت دراز و نشست باعث پرورش عضلات می‌شود و استقامت را افزایش می‌دهد. در انجام این حرکت باید بر روی انقباض عضلات شکم تمرکز کنید. هرگز سر و گردان را به سمت بالا نکشید و به آن‌ها فشار نیاورید.

4- شنای سوئدی

در انجام حرکت شنای سوئدی باید قسمت سینه را تا جایی پایین ببرید که چند سانت با زمین فاصله داشته باشد. اگر نصف راه را بروید کمتر نتیجه می‌گیرید. این کار تنها به شانه‌ها و آرنج‌های شما فشار می‌آورد.
:
:
:
آخرین اخبار