تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصب 2000 دستگاه کنتور هوشمند برق در اهواز
در راستای توسعه دولت الکترونیک و اعمال مدیریت مصرف برق و همچنین کنترل بار شبکه طرح نصب کنتورهای هوشمند در کلان‌شهر اهواز با حضور مجریان طرح فهام کلید خورد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و اعمال مدیریت مصرف برق و همچنین کنترل بار شبکه طرح نصب کنتورهای هوشمند در کلان‌شهر اهواز با حضور مجریان طرح فهام کلید خورد.

 یدالله حضرتی در زمینه اجرای این طرح در اهواز اظهار کرد: به دنبال سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکان، کمیته تخصصی سیستم‎های اندازه‌گیری هوشمند برگزار و 6 طرح برای اجرای آزمایشی نصب کنتورهای هوشمند در کلان‌شهرهای کشور در نظر گرفته شد که در این میان، شهرستان اهواز با توجه به شرایط خاص اقلیمی نیز به‌عنوان یکی از مناطق نمونه اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان بهره‌وری انرژی، نمایندگان شرکت مهام شرق به‌عنوان پیمانکار و شرکت نوآوران آرمان پویا و جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان این شرکت در خصوص مزایای اجرای طرح و نیازسنجی عملیاتی شدن آن بحث و تبادل اطلاعات شد.

حضرتی نصب کنتورهای هوشمند برای شرکت را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این اقدام با هدف اعمال مدیریت مصرف و کاهش تلفات انرژی شبکه برق و ایجاد سیستم قرائت و کنترل از راه دور مشترکین صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در شرایط خاص آب و هوایی اهواز ما همواره به دنبال افزایش سطح خدمات مطلوب و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان هستیم و استفاده از این کنتورها حفظ آرامش و امنیت برای مشترکین به دنبال دارد و به دلیل مونیتورینگ لحظه‌ای، کیفیت برق توزیعی برای مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در خصوص جزئیات بیشتر این طرح گفت: این طرح در فاز اول برای 2000 مشترک اعم از دیماندی، تجاری و خانگی به‌صورت پایلوت اجرا خواهد شد که شامل 1700 مشترک دیماندی و 300 مشترک سه فاز انجام می‌شود که از مزایای آن می‌توان به امکان بررسی 24 ساعته دیتاها، قرائت کنتور از راه دور، شناسایی تلفات شبکه و نظارت بر کیفیت برق توزیعی اشاره کرد؛ به شکلی که در صورت بروز هرگونه اشکال بدون نیاز به تماس مشترک، خود سازمان اقدام به رفع مشکل می‌کند.

حضرتی گفت: شرکت توزیع نیروی برق اهواز با دارا بودن نیروهای کارآمد و بیش از 500 هزار مشترک همیشه پذیرای طرح‌های جدید بوده و امیدواریم با  اجرای موفق این طرح بتوانیم زمینه کاهش تلفات انرژی، کاهش مدت زمان خاموشی‌های ناخواسته و در نهایت رضایتمندی مردم را تامین کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار