تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۴۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان مطرح کرد:
کارگرانی با حقوق معوقه ۳۰ ماهه در خوزستان
در خوزستان هستند کارگرانی‌که بیش از ۳۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند و واحدهایی که چندین سال است بلاتکلیف هستند که می‌توان با اراده و توجه متولیان امر و با حداقل نقدینگی به چرخه تولید بازگردند
دبیراجرایی‌خانه کارگر خوزستان گفت: در خوزستان هستند کارگرانی‌که بیش از ۳۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند و واحدهایی که چندین سال است بلاتکلیف هستند که می‌توان با اراده و توجه متولیان امر و با حداقل نقدینگی به چرخه تولید بازگردند.

شب گذشته مراسم جشن دهه فجر به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به همت خانه کارگر خوزستان در تالار اجتماعات این مجموعه در اهواز برگزار شد.

در این آیین که با حضور خانواده‌های جمعیت کارگری استان برگزار شد، آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه کارگری این استان، اظهار کرد: خوزستان جزو ۵ استان برتر کشور از نظر دارا بودن بیشترین تعداد کارگر است.

آقایار حسینی با بیان اینکه خانه کارگر یک‌ میلیون نفر را در خوزستان بیمه کرده است، افزود: مجموع اعضای خانواده این کارگران سه میلیون نفر است.

وی در ادامه با عنوان اینکه واحدهایی در خوزستان هستند که کارگران آن‌ها بیش از ۳۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند، تصریح کرد: واحدهایی در این استان وجود دارد که چندین سال است بلاتکلیف هستند که می‌توان با اراده و توجه متولیان امر و با حداقل نقدینگی به چرخه تولید بازگردند.

حسینی ادامه داد: در حوزه نیشکر مشکلات فراوانی از جمله طرح طبقه‌بندی کارگران وجود دارد و کمبود تشکل‌های کارگری نیز به جِد احساس می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: در بخش نفت و پتروشیمی، معضل کارگران قراردادی و پیمانکاری باعث به وجود آمدن تبعیض‌هایی بسیار جدی شده است که اختلافاتی فاحش را بین حقوق، دستمزد، مزایا و امکانات در اختیار این کارگران با پرسنل رسمی ایجاد کرده است.

وی در ادامه به بیان عملکرد یک‌ساله خانه کارگر خوزستان پرداخت و اهم این موارد را استفاده بیش از ۴۰۰ خانواده از امکانات این خانه در سراسر کشور، معرفی بیش از 4 هزار خانواده برای انجام خدمات و تعمیرات خودرو به مراکز طرف قرارداد، انجام بیمه تکمیلی برای ۲۵۰۰ نفر و معرفی ۳۰۰۰ نفر برای استفاده از خدمات خانه کارگر و آموزشگاه‌های طرف قرارداد با آن عنوان کرد.

آقایار حسینی در پایان با بیان اینکه تاکنون چهل هزار نفر جذب خانه کارگر خوزستان شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد ساماندهی شده و از خدمات این خانه بهره‌مند شده‌اند و همچنین عضویت در این مجموعه امسال با ۵۰ درصد تخفیف انجام شد.

مرجع / ایلنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
dadres
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
دست وزير كار و قانون كار درد نكنه . اداره كل كار هم كه ديگه حرفي براي گفتن ندارم .
dadres
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
اين وسط نماينده ها هم بي تقصير نيستند . يادشون باشه اگر ديگر بهشون راي نداديم دليل چيه .
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
در خوزستان هستند کارگرانی‌که بیش از ۳۰ ماه است حقوق نگرفته‌اند
صرفا جهت اطلاع نمایندگان محترم خوزستان
30ماه حقوق نگرفتن میدونید یعنی فاجعه انسانی . خانوادگی . و هزاران مسائل که در پی خواهد داشت
پس لطفا قبل از وعده و وعید اول برادری خودتون رو ثابت کنید
اول مشکل حقوق معوق را حل کنید چون بعد ز انتخابات میشه 31 الی 32 ماه بعد هم که فراموش میشوند
:
:
:
آخرین اخبار