تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلاحیت 361 نفر دیگر در خوزستان تایید شد
با اعلام اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان به فرمانداری‌های سراسر کشور، تعداد تایید صلاحیت‌های شهرستان اهواز نیز مشخص شد.
  ساعت 4 صبح امروز شورای نگهبان پس از 20 روز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسامی تایید صلاحیت شدگان را در اختیار وزارت کشور قرار داد و وزارت کشور نیز لحظاتی پیش این لیست را در اختیار فرمانداری‌ها، از جمله فرمانداری اهواز قرار داد.

 طبق اعلام استانداری خوزستان، فرج الله خبیر، رئیس ستاد انتخابات استان از تایید صلاحیت 361 نفر و رد شدن صلاحیت 239 نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: از مجموع 602 نامزد انتخاباتی در این استان 239 نفر نیز رد صلاحیت شده و 2 نفر تا پیش از بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان انصراف دادند.

وی ادامه داد: 624 نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند که 22 نفر نیز پیشتر انصراف داده بودند. در مجموع صلاحیت 563 نفر از داوطلبان در هیات های اجرایی تایید و صلاحیت 42 نفر نیز رد شد. پیشتر در هیات نظارت بر انتخابات استان نیز صلاحیت 223 نفر تایید و صلاحیت 379 نیز رد شده بود.

خبیر افزود: در حوزه انتخابیه اندیمشک از مجموع 35 داوطلب ثبت نام شده 16 نفر در شورای نگهبان تایید و 13 نفر رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: در این حوزه شش نفر انصراف دادند که صلاحیت 24 نفر در هیات اجرایی تایید و شش نفر رد شد و هیات نظارت نیز در این حوزه شش نفر را تایید، شش نفر را رد و 17 نفر را عدم احراز صلاحیت کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 185 نفر نامزد شده بودند که 5 نفر انصراف داده و در نهایت در شورای نگهبان 100 نفر تایید و 80 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه انتخابیه 171 نفر در هیات های اجرایی تایید و 11 نفر رد شدند و در هیات نظارت 69 نفر تایید چهار نفر عدم احراز و 107 نفر رد صلاحیت شدند.

خبیر گفت: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک 62 نفر نامزد شدند که دو نفر انصراف دادند و در مجموع شورای نگهبان 37 نفر را تایید و 23 نفر را رد صلاحیت کرد. در این حوزه در هیات اجرایی تمام 60 نفر تایید اما در هیات نظارت 25 نفر تایید، 19 نفر رد و 19 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان 54 نفر نامزد شده که یک نفر انصراف داد که در نهایت در شورای نگهبان 32 نفر تایید و 20 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه 51 نفر در هیات اجرایی تایید و دو نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت 21 نفر تایید، 17 نفر رد و 15 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان 33 نفر داوطلب شده بودند که در پایان 21 نفر در شورای نگهبان تایید و 12 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه 32 نفر در هیات اجرایی تایید و یک نفر رد صلاحیت شده و در هیات نظارت 12 نفر تایید، شش نفر رد و 15 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیز 28 نفر نامزد شدند که در شورای نگهبان 15 نفر تایید صلاحیت و 13 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه همه 28 نفر در هیات اجرایی تایید اما در هیات نظارت 9 نفر تایید، 13 نفر رد و شش نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خرمشهر از 21 نفر داوطلب، 14 نفر تایید و هفت نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیات اجرایی21 نفر تایید، در هیات نظارت 9 نفر تایید، پنج نفر رد و هفت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه دزفول از 50 نفر نامزد دو نفر انصراف دادند و در شورای نگهبان 30 نفر تایید و 18 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه هیات اجرایی 45 نفر را تایید و سه نفر را رد صلاحیت کرد و در هیات نظارت 20 نفر تایید، 14 نفر رد و 14 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر گفت: در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه 22 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 13 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیات اجرایی 19 نفر تایید و سه نفر رد صلاحیت شدند همچنین در هیات نظارت پنج نفر تایید و 9 نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 31 نفر داوطلب شده و دو نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 20 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیات اجرایی 22 نفر تایید و هشت نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت 11 نفر تایید و 10 نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: در حوزه انتخابیه شادگان 10 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 9 نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شد. در این حوزه در هیات اجرایی همه 10 نفر تایید و در هیات نظارت شش نفر تایید و دو نفر رد و دو نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر بیان کرد: در حوزه انتخابیه شوش با 23 داوطلب سه نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 10 نفر تایید و 10 نفر رد شدند. در این حوزه در هیات اجرایی 19 نفر تایید و یک نفر رد شده و در هیات نظارت سه نفر تایید، پنج نفر رد و 12 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه شوشتر و گتوند 34 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داده و در شورای نگهبان 23 نفر تایید و 10 نفر رد صلاحیت شدند. در این حوزه در هیات اجرایی 24 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت 15 نفر تایید ، 9 نفر رد و 9 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر گفت: در حوزه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا 36 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داد و شورای نگهبان 21 نفر را تایید و 14 نفر را رد کرد. در این حوزه انتخابیه در هیات اجرایی همه 36 نفر تایید شدند و در هیات نظارت 12 نفر تایید و هشت نفر رد و 16 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

همچنین اسماعیل ارزانی بیرگانی، فرماندار اهواز به خبرنگار ایسنا گفت: از مجموع 185 داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 100 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

گفتنی است اسامی این افراد از طریق فرمانداری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 کسانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده‌اند اما در این مرحله صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید نشده از امروز به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار