تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز بهداشتی-درمانی شبانه‌روزی درجه یک اندیکا افتتاح شد
همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر94، مراسم افتتاح مرکز بهداشتی-درمانی شبانه روزی درجه یک اندیکا با حضور رئیس دانشگاه و نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد
خوزنیوز: شنبه 17 بهمن ماه همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر94، مراسم افتتاح مرکز بهداشتی-درمانی شبانه روزی درجه یک اندیکا با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، دکتر منصور آرزومند مشاور رئیس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت، فرماندار اندیکا و جمعی از مسئولین ادارات و برگزار شد.

مرکز بهداشتی-درمانی شبانه روزی درجه یک اندیکا افتتاح شد 

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خطاب به مردم اندیکا با بیان اینکه من نیز مانند شما مردم، مطالبه گر هستم و معتقدم حق مردم اندیکا در حوزه بهداشت و درمان بیش از اینها است، گفت: در 2 سال گذشته که در قامت خدمتگذار مردم در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان بوده ام به این نتیجه رسیدم که برای توسعه و انجام اقدامات زیر ساختی باید بین تمامی ارگانها و مردم همدلی و همگرایی وجود داشته باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه بخشی نگری مردم و مسئولین، تهدیدی برای اجرای طرح های توسعه ای استان است، گفت: افتتاح این مرکز بهداشتی درمانی یک اتفاق نبود بلکه یک حق بود که باید زودتر ادا می شد.
 
قائم مقام وزیر بهداشت در خوزستان ادامه داد: برای احداث این مرکز بهداشتی-درمانی مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از اعتبارات اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای انشعابات آب، برق، دو میلیارد ریال از درآمد اختصاصی دانشگاه برای ساخت و تجهیز این مرکز، 15 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های استان و 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بیمه روستایی هزینه شده است.
 
ایدنی افزود: این مرکز درمانی دارای 12 تخت بستری، واحدهای زایشگاه، آزمایشگاه، مشاوره بیماری‌های رفتاری، مشاوره قبل از ازدواج، رادیولوژی و دندانپزشکی است.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ضمن بیان تعدد پروژه های ناتمام به جای مانده از دولت قبل و اینکه قبل از پایان دولت یازدهم تمامی کمبود های بهداشتی منطقه برطرف خواهد شد و بسیاری از مراکز بهداشتی درمانی نوسازی، بهسازی و راه اندازی میشود، گفت: در زمینه ساخت مراکز بهداشتی درمانی جدید درصورت مهیا بودن زمین و اختصاص 50% از مبلغ ساخت از اعتبارات شهرستان، خیرین و مردم، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 50% هزینه ساخت و تجهیز مرکز را تعهد و تأمین خواهد نمود.
 
این مقام مسئول در زمینه تأمین نیروی انسانی حوزه سلامت گفت: نگاه وزارت بهداشت و علی الخصوص دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به سمت بومی گزینی است، در همین راستا امسال 30 دانشجوی پزشکی در این دانشگاه بومی گزینی شد و این دانشجویان موظف هستند سه برابر دوران تحصیل خود را یعنی مدت 21 سال را بعنوان دوره تعهد در مناطق مورد نظر دانشگاه و مناطق محروم که زادگاه خودشان است، خدمت کنند.
 
 ایدنی با تاکید بر لزوم احداث بیمارستان در منطقه اندیکا با توجه به وضعیت جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و برف گیر بودن منطقه، گفت: طرح توجیهی احداث بیمارستان در منطقه اندیکا تهیه و به همراه مستتندات لازم برای تأیید به وزارت بهداشت ارسال شد.
 
وی تصریح کرد: احداث بیمارستان اصول و سطح بندی خاصی دارد که در این راستا اقداماتی از سوی دانشگاه انجام شده و پیگیری های لازم بعمل آمده است ولی اعطاء مجوز ساخت و تأمین اعتبار باید از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور صورت گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: با تلاش های دکتر جلیلی، مجتمع آموزش عالی سلامت در مسجد سلیمان راه اندازی شد و در فاز اول با جذب 70% نیروهای بومی، تربیت دانشجویان بهداشتکار دهان و دندان در حال انجام است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بخش بسیار زیادی از موفقیت به دست آمده در طرح تحول نظام سلامت را ناشی از حمایت نمایندگان مجلس دانست و گفت: با رایزنی های صورت گرفته یک دستگاهMRI برای بیمارستان مسجد سلیمان خریداری شده که بزودی در بیمارستان این شهر نصب و راه اندازی می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در خوزستان در پایان ضمن قدردانی از خیر اهداء کننده زمین این مرکز و مردم منطقه، ابراز داشت: در طول سالیان گذشته حق مردم مناطق بختیاری نشین نادیده انگاشته شده ولی این قول را میدهم که در دولت تدبیر و امید و در حوزه سلامت، تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به یک نگاه و استاندارد دیده شوند که در همین راستا بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد نیاز مناطق محروم تابعه دانشگاه در دو سال اخیر خریداری شده است.
:
:
:
آخرین اخبار