تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده:
هوشیار باشیم و خطر نفوذ دشمنان و وهابیت را جدی بگیریم
رهبر انقلاب هشدار دادند که دشمن در پی نفوذ در نظام ما است. ما هم باید هوشیار باشیم و خطر نفوذ دشمنان و نفوذ وهابیت در افراد و در جامعه را جدی بگیریم. وهابیت در حال نفوذ در بخش هایی از جامعه ماست. هجوم دشمنان به بخش روشنفکران ما آغاز شده است. در بخشی از سطوح جامعه دانش آموزان ما نمی توانند داشته های اعتقادی شیعی خود را به راحتی ابراز کنند
خوزنیوز: صبح روز گذشته آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز بر مزار شهید سید محمدحسین علم الهدی و یارانش در هویزه حاضر شد و با شهدا تجدید بیعت کرد. این استاد حوزه و دانشگاه پس بازدید از نمایشگاه دایمی محصولات فرهنگی راه ماندگار، در گردهمایی بانوان محصل علوم دینی در یادمان شهدای هویزه به بیان سخنانی پرداخت.

هوشیار باشیم و خطر نفوذ دشمنان و وهابیت را جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ آیت الله حسن زاده که در نوجوانی از نزدیک با شهید علم الهدی آشنایی داشت درباره این شهید والامقام گفت: شهید علم الهدی اهل تجمل نبود بلکه بسیار ساده زیست بود و اهل تهذیب نفس. او در خواندن دعای کمیل استمرار داشت. شهید حسن علم الهدی در مقام فرماندهی، نه تنها بر جسم نیروهایش فرمان می داد بلکه بر قلب های آنان نیز فرمانروایی می کرد. شهید علم الهدی بر روی نفسش بسیار کار کرده بود و در میان دیگر فرماندهان وِیژه و تک بود. این شهید از نظر معارف نیز علوم بسیاری داشت و در دوران دانشجویی در مشهد شاگرد مقام معظم رهبری بود. شهید علم الهدی قرآنی داشت که همواره همراه اش بود و در نهایت پیکر پاکش به وسیله همین قرآن شناسایی شد. 

وی ادامه داد: این شهید گرانقدر بر اثر شخصیت والای خود تاثیر گذاری خاصی بر روی اطرافیان خود داشت و سریع در قلب دیگران نفوذ می کرد و بر آنان تاثیر می گذاشت. از همین رو بود که نیروها و افراد بسیار وفاداری را با خود همراه کرده بود. در یکی از عملیات ها به فردی نیاز پیدا کرده بودند که به راه ها مسیرهای محلی تسلط کامل داشت اما از قضای روزگار این مرد راهزن بود. شهید علم الهدی در ملاقات مختصر چنان تاثیری در این مرد گذاشت که وی با رزمندگان اسلام همراه شد و در انجام عملیات از هیچ کمکی دریغ نکرد. این مرد که به قطب نما معروف بود درنهایت به درجه رفیع شهادت نایل شد. این شهدای گرانقدر حاصل تربیت ها و ارشادات امام شهدا بودند و با جانفشانی خود اقتدار، عزت و سربلندی را برای ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی به بار آوردند.

آیت الله حسن زاده گفت: آن چه که امروز انقلاب ما را متمایز کرده است ماهیت اعتقادی انقلاب اسلامی است. این انقلاب با هدایت های مقام معظم رهبری در استمرار است و همان مسیر اصلی خود که آرمان های امام خمینی است را ادامه می دهد. اکنون 37 سال می گذرد که ماهیت انقلاب ما به لطف خداوند متعال و راهنمایی های امام شهدا و مقام معظم رهبری از مسیر خود منحرف نشده است و مواضع استکبار ستیزانه انقلاب ما همچنان پا بر جا است.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری در سخنان ایشان نیز بر استمرار همین روند و حفظ ماهیت و تنومندی و ماندگاری انقلاب است. رهبر انقلاب هشدار  دادند که دشمن در پی نفوذ در نظام ما است. ما هم باید هوشیار باشیم و خطر نفوذ دشمنان و نفوذ وهابیت در افراد و در جامعه را جدی بگیریم. وهابیت در حال نفوذ در بخش هایی از جامعه ماست. هجوم دشمنان به بخش روشنفکران ما  آغاز شده است. در بخشی از سطوح جامعه دانش آموزان ما نمی توانند داشته های اعتقادی شیعی خود را به راحتی ابراز کنند. 

هوشیار باشیم و خطر نفوذ دشمنان و وهابیت را جدی بگیریم

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به بانوان حوزوی گفت: برای جلوگیری از نفوذ ابتدا باید به سوالات درون ذهن خود پاسخ دهیم و نگذاریم این پرسش ها به تردید و خدای ناکرده به انحراف و یا رخنه اعتقادی مبدل شود. باید در حوزه ها فضایی ایجاد شود که سوالات مطرح شود و برای پاسخ به آنها نیز تلاش شود. در عصر کنونی و با کمک اینترنت به راحتی می توان به مطالب و منابع بسیاری دسترسی داشت و از آن کمک گرفت. باید از این امکانات به بهترین نحو کمک بگیریم و پاسخی درست برای سوالات مطرح شده بیابیم.

وی گفت: تحصیل علوم و به ویژه علوم دینی به مراتب برای بانوان سخت‌تر از آقایان است چرا که آنها باید در کنار تحصیل به مسایل خانوادگی، خانه داری و فرزنداری خود نیز برسند. در نتیجه بانوان باید برای تحصیل برنامه ریزی و انسجام و تلاش بیشتری داشته باشند. کار شما بسیار ارزش دارد. حتی اگر بتوانید یک دختر نوجوان را در مدارس از انحراف نجات دهید آن کار بسیار بزرگی است که قابل ستایش است. به یاد داشته باشید که پیش از گفتار، باید با رفتار درست خود دیگران را هدایت کنید و به انان درس بدهید.

آیت الله حسن زاده درباره انتخابات پیش رو گفت: حضرت امام فرمودند کسانی را به مجلس بفرستید که وابسته به شرق غرب نباشند. تاکید مقام معظم رهبری نیز در صحبت های اخیر ایشان بر حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح است. آگاه باشید که آمریکا در بحث نفوذ به این انتخابات طمع کرده است. نفوذ به معنای ارتباط مستقیم با آمریکا نیست بلکه در جهت خواسته های آمریکا حرکت کردن، موجه نشان دادن چهره آمریکا و فراموش کردن استکبار ستیزی است. امام نمایندگانی را شایسته می دانستند که مانند شهید مدرس نه ترس در دل دارد و نه طمع، کسانی که به خاطر ترس و طمع از مواضعشان کوتاه نیایند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: نظام انقلاب اسلامی به ما هدیه داده نشده است بلکه با خون شهدا و خون دل مردم ما به دست آمده است. به فکر خود بودن خیانتی است به مردم و خون شهدا.  امنیت و اقتدار کنونی حاصل جانفشانی شهدای عاشق ما است. ما نیز کسانی را برای نمایندگی در مجلس شورا و مجلس خبرگان می خواهیم که خود را سپر بلای مردم و مشکلاتشان کنند.
:
:
:
آخرین اخبار