تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دشت آزادگان عنوان کرد:
کاهش چشمگیر صادرات کالا از مرز چذابه به عراق
به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و افزایش تعرفه‌های گمرکی کشور عراق، میزان صادرات از بازارچه چذابه به این کشور کاهش یافته است
فرماندار دشت آزادگان گفت: به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و افزایش تعرفه‌های گمرکی کشور عراق، میزان صادرات از بازارچه چذابه به این کشور کاهش یافته است.

جاسم مجیدی پور اظهار کرد: خرید از بازارچه چذابه از سوی طرف عراقی و صادرات به این کشور به دلیل نبود نقدینگی و افزایش تعرفه گمرکی عراق کاهش پیدا کرده و این مساله بازارچه چذابه را با رکود رو به رو ساخته است.

وی افزود: در گذشته روزانه بیش 650 کامیون صادراتی از این مرز به عراق تردد می‌کرد اما در حال حاضر این تعداد به حدود 400 خودرو رسیده که این میزان نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مجیدی پور تصریح کرد: به دلیل اینکه اقتصاد کشور عراق به نفت وابسته است و در ماه‌های اخیر قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرده است، توان طرف عراقی برای خرید محصولات از این مرز کاهش یافته و صادرات از مرز چذابه کم شده است.

فرماندار دشت آزادگان خاطرنشان کرد: همه شرایط در بازارچه چذابه مهیا است تا محصولات را به کشور عراق صادر کند و ظرفیت و توان مناسبی نیز در این بازارچه وجود دارد که در صورت حل مشکلات از سوی طرف عراقی، شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار