تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا به قرارداد های نفتی حمله می شود؟
سید حمید حسینی گفت:«برخی دوستان که از دشمنی با برجام و از اینکه نتوانستند جلوی توافق نامه را بگیرند خسته شده اند و دیدند که تیرشان به سنگ خورده است سراغ قراردادهای نفتی امدند.»
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی درباره انتقاداتی که به قرارداد های جدید نفتی وارد است در گفت وگو با خبرانلاین گفت: « برخی دوستان که از دشمنی با برجام و از اینکه نتوانستند مانع اجرای توافقنامه شوند خسته شده اند و می بینند که تیرشان به سنگ خورده است و  هر چقدر فضاسازی و جوسازی کردند به نتیجه نرسیدند حالا تلاششان را به سمت قراردادهای IPC معطول کرده اند و می خواهند به جامعه القا کنند که این دولت، دولت قابل اعتمادی نیست و دنبال منافع ملی نیست. می خواهند بگویند که برجام راهی است که مملکت را به خارجی ها می فروشیم. »

وی افزود:« دومین مشکلی که این افراد را اذیت می کند رقابتی شدن فضا است. چون قرار است فضای رقابتی ایجاد شود و افرادی که تا به امروز قراردادهای بزرگ می بستند شاید دیگر نتوانند از این فضا استفاده کنند پس از این شرایط ناراحتند. انها در این ۱۰ سال هرطور خواستند بدون مناقصه ای و هیچ شرایطی شرکت ها را واگذار کردند. اما حالا که فضا در حال رقابتی شدن است معلوم است که بعضی ها علاقه ای به رقابت شدن ندارند و  به نظر می رسد که می خواهند از شرایط جدید هم سهم خواهی کنند و  فشار بیاورند تا سهم شان محفوظ بماند . چون در این شرایط جدید امکان رقابت برایشان فراهم نیست. »

حسینی ادامه داد:« دلیل دیگرشان هم این است که می گویند این طور نیست که فقط دولت احمدی نژاد فاسد بوده بلکه دولت جدید هم پرونده کرسنت دارد و خیانت کرده است.به آقای زنگنه فشار می اورند که طرح های جدید را اجرا نکند. اهدافشان به نظر می آید که سیاسی باشد و دامن زدن به دعوا های جناحی.»

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با بیان اینکه این دعوا ممکن است تا انتخابات باشد، گفت:« یبه نظر من بحث های برجام و IPC و کرسنت همه مصرف انتخاباتی دارند. من خوش بین هستم که ۷ اسفند که انتخابات برگزار شد،این اختلاف نظرها هم تمام می شود.»
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار