تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری نشست تریبون آزاد جوانان اهوازی با آیت‌الله حیدری
نشست تریبون آزاد جوانان، عشایر و نخبگان اهوازی با آیت ا... محسن حیدری با یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در حسینیه سیاحی کوی انقلاب اهواز برگزار شد
نشست تریبون آزاد جوانان، عشایر و نخبگان اهوازی با آیت ا... محسن حیدری با یکی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در حسینیه سیاحی کوی انقلاب اهواز برگزار شد.

در این نشست جمعی از شرکت کنندگان در خصوص کمرنگ بودن فعالیت احزاب در طول سال و لزوم حضور پر رنگ آنها در ایام انتخابات، عملی شدن وعده های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پس از انتخابات، رسیدگی به معیشت مردم قشر کم درآمد خوزستان، و استخدام در دستگاه های دولتی شرکت ها و کارخانجات بدون توجه به مسائل قومی مطالبی بیان کردند.

همچنین توجه هرچه بیشتر به عشایر خوزستان، توجه نکردن به جناح بازی های سیاسی و برقراری عدالت اجتماعی بین تمامی احزاب، ارتباط هرچه بیشتر نخبگان جامعه با علما، جلوگیری از استخدام غیر بومی در استان و بهبود وضعیت اشتغال جوانان بومی ، توجه مسئولان و نمایندگان به ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز شهروندان استان در مناطق محروم وتوجه بیشتر به زنان و حمایت از زنانی که برای امرار معاش به دست فروشی روی آورده اند از دیگر دغدغه های مردم بود که در این نشست تربون آزاد بیان شد.

مسئول امور بانوان استانداری خوزستان نیز در این آیین گفت: پررنگ شدن نقش زنان در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود چرا که در گذشته زنان تنها از غرب الگو گرفته و از حداقل حقوق انسانی نیز برخوردار نبودند و امام خمینی(ره) با ایجاد یک الگوی مناسب برای زنان و پررنگ کردن نقش آنها در جامعه جهان غرب و به ظاهر متمدن را وحشت زده کرد.

الهه موالی زاده افزود: حضور زنان در دوران دفاع مقدس، هم پای مردان در جبهه و پشت جبهه، یک حرکت جدید به شمار می رفت که در این بین زنان خوزستانی نقش برجسته ای در پشت میدان های نبرد داشتند.

وی با بیان اینکه نقش زنان در جامعه آن گونه که انتظار می رفت متبلور نشد افزود: علاوه بر فعالیت هایی که در سطح خوزستان برای پررنگ کردن نقش زنان در دوران دفاع مقدس داشتیم قصد راه اندازی یک موزه زن و جنگ را داشتیم که در این خصوص مشکلات فراوانی را پیش رو داریم و امید است به آن توجه شود.

وی همچنین از پایین بودن تعداد زنان در دستگاه ها و ادارات دولتی انتقاد کرد و گفت: حدود 65 درصد از دانش آموختگان دانشگاه ها در بخش زنان است اما با این وجود در ادارات همچنان شاهد حضور کمرنگ بانوان هستیم که این امر نیاز به توجه و بررسی بیشتری از سوی نمایندگان و مسئولان استان دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: وجود تبعیض، بر خلاف عدالت، دین ، ولایت و مذهب و عدالت اجتماعی است.

آیت ا... محسن حیدری افزود:امید است این برنامه ها همواره در طول ساز نیز تداوم داشته باشد و نمایندگان مجلس نیز با حضور در بین اقشار مختلف مردم به بررسی دغدغه ها و مشکلات شهروندان بپردازند.

وی با بیان اینکه انتقاد باید از سوی نخبگان استان به صورت سازنده مطرح شود گفت: در هیچ شهری پیشرفت بدون انتقاد حاصل نمی شود اما این انتقادها باید در حیطه قانون صورت گیرد و نباید تریبون های آزاد تنها مختص انتخابات باشد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در فرمایشات خود بر اجرای کرسی های مردمی و بررسی مسائل و مشکلات مردم تاکید فراوان دارند و اگر در این تریبون های آزاد انتقادات سازنده ای مطرح شود بی شک می توانیم از این راه بسیاری از مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از بحث قومیت گرایی در خوزستان گفت: بحث تبعیض بین قومیت ها از منکرات است که باید به شدت با آن برخورد شود چرا که دین ما را در جایگاهی قرار داده است که به شدت از این مسائل جلوگیری کنیم.

وی از عمده مشکلات خوزستان را باز کردن درهای این استان به روی غیر بومی ها دانست و افزود: در استخدام ها و انتصابات در استان باید عدالت برقرار شود و اولویت را باید در اختیار افراد بومی گذاشت چرارا که قومیت گرایی و نبود شایسته سالاری ناعادلانه است.

وی نقش زنان را در جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: زنان در جامعه ما مظلوم واقع شده اند و باید به آنها فضای بیشتری برای مشارکت در امور جامعه داده شود.

در پایان این نشست تعدادی از حاضران که فرصتی به آنها برای صحبت کردن پشت تریبون آزاد داده نشد به نشانه اعتراض محل را ترک کردند. این برنامه با یک ساعت تاخیر آغاز شد و این امر باعث شد روند برنامه به صورت فشرده پیش رود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار