تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات آتش سوزی 8 فروند لنج تجاری در اروندرود
هشت فروند لنج تجاری در رودخانه اروند رود، در محدوده بندر صیادی آبادان، طعمه آتش شد که سه فروند از این لنج ها با امواج آب به مرز آبی عراق وارد شد
رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: هشت فروند لنج تجاری در رودخانه اروند رود، در محدوده بندر صیادی آبادان، طعمه آتش شد که سه فروند از این لنج ها با امواج آب به مرز آبی عراق وارد شد.

مجید فرحانی پور یکشنبه افزود: این آتش سوزی، سحرگاه امروز، حوالی اسکله بندر آبادان اتفاق افتاد که 16 گروه عملیاتی مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهارکرد:پس از تلاش چند ساعته آتش پنج فروند لنج مهار شد، ولی سه فروند لنج دیگر توسط امواج آب وارد مرز آبی عراق شد که امکان دسترسی به آن با مشکل روبرو شد.

فرحانی پور ادامه داد:لنج های آتش گرفته از نوع چوب است که برای ورود نکردن آب به داخل آنها، روغن کوسه به بدنه این لنج ها زده شده است.

وی افزود:روغن کوسه همانند باروت عمل می کند و بدلیل اینکه لنج ها در کنار یکدیگر قرار داشتند، آتش به سایر لنج ها سرایت کرده بود.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: این آتش سوزی تلفات جانی نداشت.

فرحانی پور افزود:آمار دقیقی از خسارت های مالی این حادثه گزارش نشده و دلیل اصلی حادثه در دست بررسی است.

در این آتش سوزی وسیع، هشت فروند لنج که در اثر جدا شدن از اسکله همراه با جریان باد وارد آبهای ساحلی عراق شده اند دچار آتش سوزی شد.

هر کدام از این شناورها حامل مقادیر قابل توجهی برنج و انواع کالای ملوانی بود.

اروندرود، رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق است که از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار